رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری۳میلیارددلاری‌ژاپن‌درایران
اهمیت : مهم

9

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر سفر هیات ژاپنی در ماه دسامبر به تهران برای اجرایی کردن تفاهمنامه‌های شکل گرفته، گفت: ژاپنی‌ها با سرمایه‌گذاری دو تا سه میلیارد دلاری، پروژه‌های مشترک دو کشور را‌ آغاز می‌کنند. اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، درباره سفر به ژاپن، گفت: از مدت‌ها قبل قرار بود گروه کاری تشکیل دهیم که این گروه کاری پروژه‌ها و زمینه‌های همکاری دو کشور را تعیین کند و بر همین اساس قرار شد تا به عنوان نماینده وزارتخانه در سفر به ژاپن هدایت کننده این گروه ...
خبر آنلاین:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر سفر هیات ژاپنی در ماه دسامبر به تهران برای اجرایی کردن تفاهمنامه های شکل گرفته، گفت: ژاپنی ها با سرمایه گذاری دو تا سه میلیارد دلاری، پروژه های مشترک دو کشور را آغاز می کنند.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، درباره سفر به ژاپن، گفت: از مدت ها قبل قرار بود گروه کاری تشکیل دهیم که این گروه کاری پروژه ها و زمینه های همکاری دو کشور را تعیین کند و بر همین اساس قرار شد تا به عنوان نماینده وزارتخانه در سفر به ژاپن هدایت کننده این گروه کاری باشم.

وی با اعلام اینکه درسفر به ژاپن به دنبال زمینه های مشترک همکاری در حوزه وزارت راه و تعیین نقشه راهی برای همکاری درازمدت بین دو کشور بودیم، تصریح کرد: بحث بر سرانجام پروژه های ریلی عمده گفت و گوی ما در این سفر بود. پروژه ریلی چابهار به زاهدان و در ادامه مشهد، پروژه ریلی تهران به همدان، پروژه حومه ای تهران و قطار سریع السیر حومه ای زیرگذر تهران که شامل چهار خط می شود و پیش تر در وزارتخانه بررسی شده بود از جمله پیشنهادهای ما به طرف ژاپنی برای آغاز سرمایه گذاری و مشارکت بود.

فخریه کاشان با بیان اینکه درحال حاضر روزانه حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ هزار ماشین به تهران رفت و آمد می کند که این هم به لحاظ آلودگی هم مصرف و هم زمان برای اقتصاد کشور خوب نیست، توضیح داد: پروژه حومه ای تهران حجم زیادی از خودروهایی که در حال حاضر در روز از هشتگرد به شهریار و پرند و پردیس می روند یا از ورامین به سمت لواسان می آیند را شامل می شود و آنها را به زیر زمین هدایت می کند. برهمین اساس ساخت قطارهای سریع السیر زیرگذر تهران را به گفت و گو گذاشتیم تا بتوانیم شرق به غرب و شمال و جنوب تهران را به هم وصل کنیم.

وی با بیان اینکه بحث توسعه فاز سه بندرچابهار درحوزه دریایی نیز مطرح شد، ادامه داد: در بخش فرودگاه ها هم ساخت فرودگاه اهواز و چابهار را پیشنهاد دادیم و درباره قطار سریع السیر نیز این گفت و گو را داشتیم که آیا می شود با امکانات طرف ژاپنی قطار سریع السیر تهران و مشهد را جدا از دو خطه کردن به کمک ژاپنی ها اجرا کنیم.

فخریه کاشان با اعلام اینکه براساس تفاهم نهایی بین طرفین ظرف چند ماه ٖآینده گروه کاری تشکیل شده به تعریف دقیق و مبادله و تعیین نوع همکاری می پردازد و امکاناتی را که ژاپن می تواند در این پروزه ها فراهم کند مشخص می نماید، تصریح کرد: این یک دستاورد بود که در یک سند همکاری برای تشکیل کارگروه بین دو کشور تفاهم کردیم. بر همین اساس در ماه دسامبر هم معاون وزیر راه ژاپن به تهران می آید تا پیشرفتی که درباره شناسایی و تببین پروژه های قابل انجام توسط دو کشور حاصل شده است را در تهران با هم بررسی مشترک انجام دهند.

آخرین وضعیت هواپیماهای خریداری شده

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فخریه کاشان همچنین گفت:خرید هواپیماهای MRG هم در گروه مذاکرات ما با طرف ژاپنی بود؛ موضوع دوم هم تامین مالی این پروژه ها بود. ژاپنی ها بر اساس توافقنامه ای که با وزارت دارایی امضا کرده اند تعهد کرده اند، ده میلیارد دلار اعتبار صادراتی به ایران بدهند و درعین حال علاقه مند هستند از این ده میلیارد برای پروژه هایی که انتخاب می شود استفاده گردد. در مقابل حرف طزف ایرانی این بود که زمینه هایی هست که در برخی پروژه ها نیازی به ضمانت دولت ندارد مثل خرید هواپیما یا احداث فرودگاه که می تواند به صورت BOT اجرا شود. قرار بر این شد که این موضوع در کارگروه بررسی شود تا معلوم گردد چقدر از آنها باید از رقم ده میلیارد و چقدر با شیوه های دیگر بدون تضمین دولت باشد. البته ژاپن پذیرفت که هواپیماها بدون تضمین دولت تامین مالی شود.

وی با بیان اینکه بحث دیگر ما در زمنیه همکاری های آموزشی در رشته های مربوط به وزارت راه و بحث های مطالعاتی مثل بحث قطار حومه ای تهران یا قطارسریع السیر بود، توضیح داد: پروژه های تفاهم شده یک کار مطالعاتی دارد یک کار اجرایی، قرار ما با ژاپنی ها این است که پروژه های مطالعاتی را از محل وام های دولتی ژاپن که عمدتا به صورت کمک است، انجام دهیم. ما درخواست خود را برای این منظور به ژاپنی ها داده ایم. پس از تعریف پروژه مشخص شود آیا می توان از وام های بلاعوض استفاده کرد یا برای انجام مطالعه باید خودمان تامین بودجه کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:هم چنین ژاپنی ها در قالبی که خودشان نام آن را «جایکا» یعنی سازمان کمک های اقتصادی و همکاری های دولتی دولت ژاپن می گذارند کلاس های آموزشی و انتقال تکنولوزی در بخش های آموزش در دریا، راه آهن، هوا، ریل، مسکن و ساختمان با ایران برگزار می کنند.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر سفر هیات ژاپنی در ماه دسامبر به تهران برای اجرایی کردن تفاهمنامه‌های شکل گرفته، گفت: ژاپنی‌ها با سرمایه‌گذاری دو تا سه میلیارد دلاری، پروژه‌های مشترک دو کشور را‌ آغاز می‌کنند. اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، درباره سفر به ژاپن، گفت: از مدت‌ها قبل قرار بود گروه کاری تشکیل دهیم که این گروه کاری پروژه‌ها و زمینه‌های همکاری دو کشور را تعیین کند و بر همین اساس قرار شد تا به عنوان نماینده وزارتخانه در سفر به ژاپن هدایت کننده این گروه ...
خبر آنلاین:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر سفر هیات ژاپنی در ماه دسامبر به تهران برای اجرایی کردن تفاهمنامه های شکل گرفته، گفت: ژاپنی ها با سرمایه گذاری دو تا سه میلیارد دلاری، پروژه های مشترک دو کشور را آغاز می کنند.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، درباره سفر به ژاپن، گفت: از مدت ها قبل قرار بود گروه کاری تشکیل دهیم که این گروه کاری پروژه ها و زمینه های همکاری دو کشور را تعیین کند و بر همین اساس قرار شد تا به عنوان نماینده وزارتخانه در سفر به ژاپن هدایت کننده این گروه کاری باشم.

وی با اعلام اینکه درسفر به ژاپن به دنبال زمینه های مشترک همکاری در حوزه وزارت راه و تعیین نقشه راهی برای همکاری درازمدت بین دو کشور بودیم، تصریح کرد: بحث بر سرانجام پروژه های ریلی عمده گفت و گوی ما در این سفر بود. پروژه ریلی چابهار به زاهدان و در ادامه مشهد، پروژه ریلی تهران به همدان، پروژه حومه ای تهران و قطار سریع السیر حومه ای زیرگذر تهران که شامل چهار خط می شود و پیش تر در وزارتخانه بررسی شده بود از جمله پیشنهادهای ما به طرف ژاپنی برای آغاز سرمایه گذاری و مشارکت بود.

فخریه کاشان با بیان اینکه درحال حاضر روزانه حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ هزار ماشین به تهران رفت و آمد می کند که این هم به لحاظ آلودگی هم مصرف و هم زمان برای اقتصاد کشور خوب نیست، توضیح داد: پروژه حومه ای تهران حجم زیادی از خودروهایی که در حال حاضر در روز از هشتگرد به شهریار و پرند و پردیس می روند یا از ورامین به سمت لواسان می آیند را شامل می شود و آنها را به زیر زمین هدایت می کند. برهمین اساس ساخت قطارهای سریع السیر زیرگذر تهران را به گفت و گو گذاشتیم تا بتوانیم شرق به غرب و شمال و جنوب تهران را به هم وصل کنیم.

وی با بیان اینکه بحث توسعه فاز سه بندرچابهار درحوزه دریایی نیز مطرح شد، ادامه داد: در بخش فرودگاه ها هم ساخت فرودگاه اهواز و چابهار را پیشنهاد دادیم و درباره قطار سریع السیر نیز این گفت و گو را داشتیم که آیا می شود با امکانات طرف ژاپنی قطار سریع السیر تهران و مشهد را جدا از دو خطه کردن به کمک ژاپنی ها اجرا کنیم.

فخریه کاشان با اعلام اینکه براساس تفاهم نهایی بین طرفین ظرف چند ماه ٖآینده گروه کاری تشکیل شده به تعریف دقیق و مبادله و تعیین نوع همکاری می پردازد و امکاناتی را که ژاپن می تواند در این پروزه ها فراهم کند مشخص می نماید، تصریح کرد: این یک دستاورد بود که در یک سند همکاری برای تشکیل کارگروه بین دو کشور تفاهم کردیم. بر همین اساس در ماه دسامبر هم معاون وزیر راه ژاپن به تهران می آید تا پیشرفتی که درباره شناسایی و تببین پروژه های قابل انجام توسط دو کشور حاصل شده است را در تهران با هم بررسی مشترک انجام دهند.

آخرین وضعیت هواپیماهای خریداری شده

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فخریه کاشان همچنین گفت:خرید هواپیماهای MRG هم در گروه مذاکرات ما با طرف ژاپنی بود؛ موضوع دوم هم تامین مالی این پروژه ها بود. ژاپنی ها بر اساس توافقنامه ای که با وزارت دارایی امضا کرده اند تعهد کرده اند، ده میلیارد دلار اعتبار صادراتی به ایران بدهند و درعین حال علاقه مند هستند از این ده میلیارد برای پروژه هایی که انتخاب می شود استفاده گردد. در مقابل حرف طزف ایرانی این بود که زمینه هایی هست که در برخی پروژه ها نیازی به ضمانت دولت ندارد مثل خرید هواپیما یا احداث فرودگاه که می تواند به صورت BOT اجرا شود. قرار بر این شد که این موضوع در کارگروه بررسی شود تا معلوم گردد چقدر از آنها باید از رقم ده میلیارد و چقدر با شیوه های دیگر بدون تضمین دولت باشد. البته ژاپن پذیرفت که هواپیماها بدون تضمین دولت تامین مالی شود.

وی با بیان اینکه بحث دیگر ما در زمنیه همکاری های آموزشی در رشته های مربوط به وزارت راه و بحث های مطالعاتی مثل بحث قطار حومه ای تهران یا قطارسریع السیر بود، توضیح داد: پروژه های تفاهم شده یک کار مطالعاتی دارد یک کار اجرایی، قرار ما با ژاپنی ها این است که پروژه های مطالعاتی را از محل وام های دولتی ژاپن که عمدتا به صورت کمک است، انجام دهیم. ما درخواست خود را برای این منظور به ژاپنی ها داده ایم. پس از تعریف پروژه مشخص شود آیا می توان از وام های بلاعوض استفاده کرد یا برای انجام مطالعه باید خودمان تامین بودجه کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:هم چنین ژاپنی ها در قالبی که خودشان نام آن را «جایکا» یعنی سازمان کمک های اقتصادی و همکاری های دولتی دولت ژاپن می گذارند کلاس های آموزشی و انتقال تکنولوزی در بخش های آموزش در دریا، راه آهن، هوا، ریل، مسکن و ساختمان با ایران برگزار می کنند.


1395/05/10
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333