رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

مصوبه خطرناک مجلس نهم برای واردات کامیون‌های دست‌دوم
اهمیت : مهم

9

دبیر انجمن خودروسازان مصوبه روزهای پایانی عمر مجلس نهم در خصوص واردات کامیون‌های دست دوم را خطرناک دانست و خواستار بازنگری این مصوبه از سوی مجلس دهم شد.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصاد نیوز:

احمد نعمت بخش -دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به بلااستفاده ماندن 85 درصد از ظرفیت تولید انواع کامیون در کشور گفت: خوردوسازان بزرگ و کوچک کشور قادرند سالانه 70 هزار دستگاه کامیون با برندهای معتبر اروپایی و چینی به تولید برسانند، اما دیده می شود با توجه به برخی سیاستگذاری ها و قانون گذاری ها در حوزه حمل و نقل، تنها 15 درصد از ظرفیت این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

او افزود: مجلس نهم در اواخر فعالیت خود با عجله فراوان تصویب کرد که کامیون های دست دوم وارد کشور شود در حالی که اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر ضربه زدن به تولید داخلی سبب خواهد شد تا کیفیت حمل و نقل در جاده های کشور پایین بیاید چرا که کامیون های دست دوم عمر خود را کرده اند و توان لازم را ندارند.

نعمت بخش گفت: در اروپا روال بر آن است که از یک کامیون سه شیفته کار می کشند، بنابراین کامیونی که سه سال سن دارد، معادل 9 سال از آن کار کشیده اند.

او افزود: اروپایی ها به خوبی می دانند که عمر مفید این کامیون ها به پایان رسیده از این رو با قیمت پایین آن را به فروش می رسانند که ما با توجه به توان داخلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری مان نباید فریب این بازار گرمی را بخوریم.

نعمت بخش گفت: وقتی همه بزرگان صنعت خودروهای تجاری نظیر بنز، ولوو و اسکانیا در ایران حضور دارند چه دلیلی دارد که ما محصول دست دوم آنها را وارد کشور کرده و سیستم حمل و نقل خود را با کامیون های کم رمق نوسازی کنیم؟


برچسب‌ها:


دبیر انجمن خودروسازان مصوبه روزهای پایانی عمر مجلس نهم در خصوص واردات کامیون‌های دست دوم را خطرناک دانست و خواستار بازنگری این مصوبه از سوی مجلس دهم شد.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصاد نیوز:

احمد نعمت بخش -دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به بلااستفاده ماندن 85 درصد از ظرفیت تولید انواع کامیون در کشور گفت: خوردوسازان بزرگ و کوچک کشور قادرند سالانه 70 هزار دستگاه کامیون با برندهای معتبر اروپایی و چینی به تولید برسانند، اما دیده می شود با توجه به برخی سیاستگذاری ها و قانون گذاری ها در حوزه حمل و نقل، تنها 15 درصد از ظرفیت این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

او افزود: مجلس نهم در اواخر فعالیت خود با عجله فراوان تصویب کرد که کامیون های دست دوم وارد کشور شود در حالی که اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر ضربه زدن به تولید داخلی سبب خواهد شد تا کیفیت حمل و نقل در جاده های کشور پایین بیاید چرا که کامیون های دست دوم عمر خود را کرده اند و توان لازم را ندارند.

نعمت بخش گفت: در اروپا روال بر آن است که از یک کامیون سه شیفته کار می کشند، بنابراین کامیونی که سه سال سن دارد، معادل 9 سال از آن کار کشیده اند.

او افزود: اروپایی ها به خوبی می دانند که عمر مفید این کامیون ها به پایان رسیده از این رو با قیمت پایین آن را به فروش می رسانند که ما با توجه به توان داخلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری مان نباید فریب این بازار گرمی را بخوریم.

نعمت بخش گفت: وقتی همه بزرگان صنعت خودروهای تجاری نظیر بنز، ولوو و اسکانیا در ایران حضور دارند چه دلیلی دارد که ما محصول دست دوم آنها را وارد کشور کرده و سیستم حمل و نقل خود را با کامیون های کم رمق نوسازی کنیم؟


برچسب‌ها:

1395/04/21
0
/
2
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333