رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

کشتیرانی قرارداد جدید برای ساخت کشتی با خارجی‌ها امضا نکرده است
اهمیت : مهم

3

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا کنون هیچ قرارداد ساخت کشتی با کارخانجات کشتی سازی خارجی امضا نکرده و صرفا در پی احیای قراردادهای دوران تحریم است.
خبرگزاری فارس:

کاپیتان امیر سامان ترابی زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس موضوع قرارداد ساخت کشتی توسط خارجی ها را رد کرده و اظهار داشت: چنین موضوعی که اخیرا در برخی از رسانه ها مطرح شده، به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های کشتیرانی در دنیا به هیچ عنوان اقدام به ساخت کشتی با منابع مالی خود نمی کنند، بلکه با استفاده از فاینانس آن را عملی می کنند که در بسیاری از اوقات پیشنهادات فاینانس ۱۰۰ درصدی به شرکت های کشتیرانی داده شده است. این در حالی است که در داخل کشور علی رغم نقل قول های متفاوت امکان فاینانس وجود ندارد.

پیش از این در هفته اخیر خبرگزاری های کره خبر از امضای تفاهم نامه ۲.۴ میلیاردی ایران با کشتی سازان کره ای را داده بودند و گفته بودند: شرکتهای HHI و DSME سرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران برای قرار دادهایی به منظور ساخت کشتی های کانتینری، کشتی های فله بر و نفت کش هایی هستند که ارزش آنها در مجموع به حدود ۲.۴ میلیارد دلار می رسد.

با این همه این مذاکرات هنوز به مرحله عقد قرار داد رسمی نرسیده و تنها تفاهم نامه امضا شده است.این در حالی است که شرکت های کشتی سازی کره جنوبی در رقابت شدیدی با سایر کشتی سازی های خارجی از جمله شرکت های چینی برای برنده شدن در پروژه های کشتی سازی ایران هستند.


برچسب‌ها:


کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا کنون هیچ قرارداد ساخت کشتی با کارخانجات کشتی سازی خارجی امضا نکرده و صرفا در پی احیای قراردادهای دوران تحریم است.
خبرگزاری فارس:

کاپیتان امیر سامان ترابی زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس موضوع قرارداد ساخت کشتی توسط خارجی ها را رد کرده و اظهار داشت: چنین موضوعی که اخیرا در برخی از رسانه ها مطرح شده، به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های کشتیرانی در دنیا به هیچ عنوان اقدام به ساخت کشتی با منابع مالی خود نمی کنند، بلکه با استفاده از فاینانس آن را عملی می کنند که در بسیاری از اوقات پیشنهادات فاینانس ۱۰۰ درصدی به شرکت های کشتیرانی داده شده است. این در حالی است که در داخل کشور علی رغم نقل قول های متفاوت امکان فاینانس وجود ندارد.

پیش از این در هفته اخیر خبرگزاری های کره خبر از امضای تفاهم نامه ۲.۴ میلیاردی ایران با کشتی سازان کره ای را داده بودند و گفته بودند: شرکتهای HHI و DSME سرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران برای قرار دادهایی به منظور ساخت کشتی های کانتینری، کشتی های فله بر و نفت کش هایی هستند که ارزش آنها در مجموع به حدود ۲.۴ میلیارد دلار می رسد.

با این همه این مذاکرات هنوز به مرحله عقد قرار داد رسمی نرسیده و تنها تفاهم نامه امضا شده است.این در حالی است که شرکت های کشتی سازی کره جنوبی در رقابت شدیدی با سایر کشتی سازی های خارجی از جمله شرکت های چینی برای برنده شدن در پروژه های کشتی سازی ایران هستند.


برچسب‌ها:

1395/03/29
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333