رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

جزئیات سفارش ۲.۴میلیارد دلاری ایران برای خرید کشتی از کره جنوبی
اهمیت : مهم

7

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فراساحل ایران به توافقاتی مقدماتی با شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به‌ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار دست یافته‌اند. یک منبع مطلع گفت: «ایرانی‌ها تلاش دارند 20 درصد رقم قرارداد را از طریق قراردادهای نفتی بین‌دولتی بپردازند تا سفارشات نهایی شود».
خبرگزاری تسنیم:

به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفتند، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فراساحل ایران به توافقاتی مقدماتی با شرکت های کشتی سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار دست یافته اند. این توافقات بخشی از تلاش های ایران برای بازگشت به صنعت کشتیرانی بین المللی پس از لغو تحریم های غرب است، اما به گفته منابع آگاه، تکمیل این سفارشات ثبت شده، بستگی به تأمین مالی ای خواهد داشت که ایرانی ها هنوز نتوانسته اند آن را تضمین نمایند.

یک منبع مطلع گفت: «ایرانی ها تلاش دارند ۲۰ درصد رقم قرارداد را از طریق قراردادهای نفتی بین دولتی بپردازند تا سفارشات نهایی شود». اگر قراردادهای نفتی با سئول به سرانجام برسد، دولت کره می تواند تضمین های لازم را برای پرداخت پول به شرکت های کشتی سازی بدهد.

یک منبع دیگر گفت، گزینه های دیگر برای پرداخت پول این سفارشات در حال بحث است و وی انتظار دارد این سفارشات تا پایان تابستان تکمیل شود.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ناوگان کشتیرانی خود از کشتی های کانتینری، کشتی های فله بر و تانکر استفاده می کند. این شرکت یادداشت تفاهمی را با شرکت هیوندای میپو داک یارد برای ساخت ۱۰ تانکر حمل فرآورده های نفتی و حداقل ۶ کشتی فله بر امضا کرده است.

قیمت هر تانکر حمل فرآورده های نفتی حدود ۳۰ میلیون دلار و کشتی های فله بر حدود ۲۰ میلیون دلار است.

به گفته منابع آگاه، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال مذاکره با شرکت هیوندای برای ۶ کشتی کانتینری ۱۴۵۰۰ هرکدام به قیمت حدود ۱۱۵ میلیون دلار است. شرکت کشتیرانی دالیان چین نیز در رقابت برای ثبت سفارش ساخت کشتی از طرف ایرانی است.

یک منبع دیگر گفت: «در حالی که آنها دارند ناوگان خود را مدرنیزه می کنند، ایرانی ها دارند کشتی هایی را از کشتی داران یونانی و سایر کشتی داران برای حمل بار اجاره می کنند... اجاره کشتی همچنان بخش بزرگی از فعالیت های آنها را حداقل برای ۳ سال دیگر تشکیل خواهد داد».

شرکت نفت فراساحل ایران نیز که یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است در حال مذاکره برای سفارش ساخت حداقل ۵ سکوی جک آپ با شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو هرکدام به ارزش حدوداً ۲۰۵ میلیون دلار است.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فراساحل ایران به توافقاتی مقدماتی با شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به‌ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار دست یافته‌اند. یک منبع مطلع گفت: «ایرانی‌ها تلاش دارند 20 درصد رقم قرارداد را از طریق قراردادهای نفتی بین‌دولتی بپردازند تا سفارشات نهایی شود».
خبرگزاری تسنیم:

به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفتند، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فراساحل ایران به توافقاتی مقدماتی با شرکت های کشتی سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار دست یافته اند. این توافقات بخشی از تلاش های ایران برای بازگشت به صنعت کشتیرانی بین المللی پس از لغو تحریم های غرب است، اما به گفته منابع آگاه، تکمیل این سفارشات ثبت شده، بستگی به تأمین مالی ای خواهد داشت که ایرانی ها هنوز نتوانسته اند آن را تضمین نمایند.

یک منبع مطلع گفت: «ایرانی ها تلاش دارند ۲۰ درصد رقم قرارداد را از طریق قراردادهای نفتی بین دولتی بپردازند تا سفارشات نهایی شود». اگر قراردادهای نفتی با سئول به سرانجام برسد، دولت کره می تواند تضمین های لازم را برای پرداخت پول به شرکت های کشتی سازی بدهد.

یک منبع دیگر گفت، گزینه های دیگر برای پرداخت پول این سفارشات در حال بحث است و وی انتظار دارد این سفارشات تا پایان تابستان تکمیل شود.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ناوگان کشتیرانی خود از کشتی های کانتینری، کشتی های فله بر و تانکر استفاده می کند. این شرکت یادداشت تفاهمی را با شرکت هیوندای میپو داک یارد برای ساخت ۱۰ تانکر حمل فرآورده های نفتی و حداقل ۶ کشتی فله بر امضا کرده است.

قیمت هر تانکر حمل فرآورده های نفتی حدود ۳۰ میلیون دلار و کشتی های فله بر حدود ۲۰ میلیون دلار است.

به گفته منابع آگاه، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال مذاکره با شرکت هیوندای برای ۶ کشتی کانتینری ۱۴۵۰۰ هرکدام به قیمت حدود ۱۱۵ میلیون دلار است. شرکت کشتیرانی دالیان چین نیز در رقابت برای ثبت سفارش ساخت کشتی از طرف ایرانی است.

یک منبع دیگر گفت: «در حالی که آنها دارند ناوگان خود را مدرنیزه می کنند، ایرانی ها دارند کشتی هایی را از کشتی داران یونانی و سایر کشتی داران برای حمل بار اجاره می کنند... اجاره کشتی همچنان بخش بزرگی از فعالیت های آنها را حداقل برای ۳ سال دیگر تشکیل خواهد داد».

شرکت نفت فراساحل ایران نیز که یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است در حال مذاکره برای سفارش ساخت حداقل ۵ سکوی جک آپ با شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو هرکدام به ارزش حدوداً ۲۰۵ میلیون دلار است.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.
1395/03/19
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333