رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا
اهمیت : مهم

13

با اینکه ایران خودرو و سایپا قید گذاشته بودند که شرکت فرانسوی رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران‌خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت فرانسوی امضا کرده‌اند.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصادنیوز:

رنو برنامه گسترده ای برای همکاری با دو خودروساز ایرانی یعنی سایپا و ایران خودرو دارد، با اینکه هر کدام از این دو شرکت قید گذاشته بودند که این شرکت فرانسوی باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت امضا کرده اند. حالا به نظر می رسد خودروهای ارزان قیمتی که بر پایه رنو کوئید تولید خواهند شد در ایران خودرو و محصولاتی که رقیب اصلی محصولات پژو هستند از جمله رنو سیمبل جدید در سایپا تولید خواهند شد. با این کار عملاً رنو محصولات رقیب پراید را در ایران خودرو و محصولات رقیب پژو را در سایپا تولید خواهد کرد.

پیمان کارگر، معاون خاورمیانه رنو و مدیر رنو در ایران در گفت وگوی اخیرش با هفته نامه «تجارت فردا» در پاسخ به اینکه چگونه ایران خودرو و سایپا بالاخره موافقت کردند که رنو هم با سایپا کار کند و هم با ایران خودرو؟ گفته است: این موضوع حل شد چون ما نمی خواستیم تنها با یک خودروساز ایرانی کار کنیم و موضوع دیگر این است که خود آنها هم با چندین شریک مختلف همزمان کار می کنند.

وی اضافه کرد: با هر دو شرکت تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم و هم اکنون در حال کار بر روی جزییات قرار داد هستیم. کارگر تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران خودرو و سایپا تغییر می کند. ما دو سرمایه گذاری مشترک جداگانه را با ایران خودرو و سایپا شکل خواهیم داد، یک جوینت ونچر با ایران خودرو و یک جوینت ونچر با سایپا. تا آنجا که مشخص شده رنو بن رو را در اختیار خواهد گرفت. سهم رنو برای خرید و اداره این شرکت 60 تا 80 درصد است.

وی همچنین بیان کرد: ما به گونه ای هم در ایران خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیریتی داشته باشیم. در سایپا سهم 60 درصد با رنو و 40 درصد با سایپا خواهد بود. در ایران خودرو هم روش همکاری مشابه است. با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود، این گونه مطمئن می شویم که می توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزییات قرارداد هستیم.

کارگر متذکر شد: درباره ایران خودرو هم فعلاً در حال مذاکره برای انتخاب سایت تولیدی در این شرکت هستیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های این شرکت به رنو واگذار خواهد شد.



با اینکه ایران خودرو و سایپا قید گذاشته بودند که شرکت فرانسوی رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران‌خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت فرانسوی امضا کرده‌اند.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصادنیوز:

رنو برنامه گسترده ای برای همکاری با دو خودروساز ایرانی یعنی سایپا و ایران خودرو دارد، با اینکه هر کدام از این دو شرکت قید گذاشته بودند که این شرکت فرانسوی باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت امضا کرده اند. حالا به نظر می رسد خودروهای ارزان قیمتی که بر پایه رنو کوئید تولید خواهند شد در ایران خودرو و محصولاتی که رقیب اصلی محصولات پژو هستند از جمله رنو سیمبل جدید در سایپا تولید خواهند شد. با این کار عملاً رنو محصولات رقیب پراید را در ایران خودرو و محصولات رقیب پژو را در سایپا تولید خواهد کرد.

پیمان کارگر، معاون خاورمیانه رنو و مدیر رنو در ایران در گفت وگوی اخیرش با هفته نامه «تجارت فردا» در پاسخ به اینکه چگونه ایران خودرو و سایپا بالاخره موافقت کردند که رنو هم با سایپا کار کند و هم با ایران خودرو؟ گفته است: این موضوع حل شد چون ما نمی خواستیم تنها با یک خودروساز ایرانی کار کنیم و موضوع دیگر این است که خود آنها هم با چندین شریک مختلف همزمان کار می کنند.

وی اضافه کرد: با هر دو شرکت تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم و هم اکنون در حال کار بر روی جزییات قرار داد هستیم. کارگر تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران خودرو و سایپا تغییر می کند. ما دو سرمایه گذاری مشترک جداگانه را با ایران خودرو و سایپا شکل خواهیم داد، یک جوینت ونچر با ایران خودرو و یک جوینت ونچر با سایپا. تا آنجا که مشخص شده رنو بن رو را در اختیار خواهد گرفت. سهم رنو برای خرید و اداره این شرکت 60 تا 80 درصد است.

وی همچنین بیان کرد: ما به گونه ای هم در ایران خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیریتی داشته باشیم. در سایپا سهم 60 درصد با رنو و 40 درصد با سایپا خواهد بود. در ایران خودرو هم روش همکاری مشابه است. با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود، این گونه مطمئن می شویم که می توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزییات قرارداد هستیم.

کارگر متذکر شد: درباره ایران خودرو هم فعلاً در حال مذاکره برای انتخاب سایت تولیدی در این شرکت هستیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های این شرکت به رنو واگذار خواهد شد.


1395/03/16
0
/
3
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333