رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

تبدیل ایران به پایگاه ساخت قطعات برای اروپا
اهمیت : مهم

17

پس از اتفاق‌های خوبی که اواخر سال گذشته افتاد بسیاری از موانع توسعه صنعت خودرو رفع شدند و با شرایطی که ایجاد شده خوشبختانه روند مذاکرات بهبود یافته است. پس از برجام هیات‌های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز منجر به تفاهمنامه شد نظیر تفاهمنامه‌هایی که با ترکیه، هندوستان، آلمان و انگلستان امضا شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی اروپا بود.
نهایت‌نگر:

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت:

روندی که دولت در سال گذشته طی کرد و بسترسازی که در سال ۹۳ ایجاد شد، منجر به اعتمادسازی شد. چنانچه در چند ماه آینده مسیر مبادلات کالا و سرمایه گذاری تسهیل شود انتظار می رود تا پایان سال ۹۵ آثار این حرکت ها به تدریج دیده شود. البته با اجرای برجام روند توسط صنعت خودرو و قطعه سازی آغاز شد و از بسیاری فرصت ها استفاده کرد اما این حرکت باید سرعت بیشتری بگیرد.

پس از برجام هیات های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز منجر به تفاهمنامه شد نظیر تفاهمنامه هایی که با ترکیه، هندوستان، آلمان و انگلستان امضا شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی اروپا بود. همچنین کمیته مشترک به منظور تسهیل ارتباط شرکت های قطعه سازی ایران و اتریش تشکیل شد که تفاهمنامه با این کشور، محورهای تعریف شده ای برای برگزاری نمایشگاه های مشترک، برگزاری کنفرانس های مشترک برای اطلاع از ظرفیت های بین دو کشور در جریان همکاری ها، ورود به بازارهای صادراتی، بسترسازی برای مشارکت در سرمایه گذاری در ایران و تسهیل ارتباط بین شرکت های قطعه سازی ایرانی و اتریشی و انتقال دانش فنی و فناوری دارد.

در حال حاضر بستر این فعالیت ها فراهم شده است و در این راستا با برخی شرکت ها مذاکراتی انجام شده و هیات های مختلف هم در حال رفت وآمد هستند. انتظار می رود که موانع به طور کامل برداشته شود و در حوزه قطعه سازی که بخش مهمی از صنعت قطعه سازی کشور است حرکت های اساسی و بنیادی را داشته باشیم. به ویژه اینکه با توجه به محصولات جدیدی که در دست تولید شرکت های خودروسازی قرار گرفته، امید است ورود آنها به بازار سرعت گیرد چرا که با توجه به برنامه تولید خودروهای روزآمد نیازمند همکاری های بیشتر شرکت های ایرانی و اروپایی هستند.

نکته مهم در تفاهمنامه صنعت قطعه سازی ایران با اتریش، بسترسازی برای حضور قطعه سازان ایرانی با توانمندی و ظرفیت بالا برای ورود به بازارهای جهانی است تا از طریق شبکه شرکت های اتریشی به بازار جهانی وارد شوند. البته ابتدا در قالب همکاری بین دو شرکت بوده و در ادامه ایران می تواند به پایگاه تولید و ساخت قطعات برای اروپا تبدیل شود.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.

پس از اتفاق‌های خوبی که اواخر سال گذشته افتاد بسیاری از موانع توسعه صنعت خودرو رفع شدند و با شرایطی که ایجاد شده خوشبختانه روند مذاکرات بهبود یافته است. پس از برجام هیات‌های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز منجر به تفاهمنامه شد نظیر تفاهمنامه‌هایی که با ترکیه، هندوستان، آلمان و انگلستان امضا شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی اروپا بود.
نهایت‌نگر:

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت:

روندی که دولت در سال گذشته طی کرد و بسترسازی که در سال ۹۳ ایجاد شد، منجر به اعتمادسازی شد. چنانچه در چند ماه آینده مسیر مبادلات کالا و سرمایه گذاری تسهیل شود انتظار می رود تا پایان سال ۹۵ آثار این حرکت ها به تدریج دیده شود. البته با اجرای برجام روند توسط صنعت خودرو و قطعه سازی آغاز شد و از بسیاری فرصت ها استفاده کرد اما این حرکت باید سرعت بیشتری بگیرد.

پس از برجام هیات های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز منجر به تفاهمنامه شد نظیر تفاهمنامه هایی که با ترکیه، هندوستان، آلمان و انگلستان امضا شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی اروپا بود. همچنین کمیته مشترک به منظور تسهیل ارتباط شرکت های قطعه سازی ایران و اتریش تشکیل شد که تفاهمنامه با این کشور، محورهای تعریف شده ای برای برگزاری نمایشگاه های مشترک، برگزاری کنفرانس های مشترک برای اطلاع از ظرفیت های بین دو کشور در جریان همکاری ها، ورود به بازارهای صادراتی، بسترسازی برای مشارکت در سرمایه گذاری در ایران و تسهیل ارتباط بین شرکت های قطعه سازی ایرانی و اتریشی و انتقال دانش فنی و فناوری دارد.

در حال حاضر بستر این فعالیت ها فراهم شده است و در این راستا با برخی شرکت ها مذاکراتی انجام شده و هیات های مختلف هم در حال رفت وآمد هستند. انتظار می رود که موانع به طور کامل برداشته شود و در حوزه قطعه سازی که بخش مهمی از صنعت قطعه سازی کشور است حرکت های اساسی و بنیادی را داشته باشیم. به ویژه اینکه با توجه به محصولات جدیدی که در دست تولید شرکت های خودروسازی قرار گرفته، امید است ورود آنها به بازار سرعت گیرد چرا که با توجه به برنامه تولید خودروهای روزآمد نیازمند همکاری های بیشتر شرکت های ایرانی و اروپایی هستند.

نکته مهم در تفاهمنامه صنعت قطعه سازی ایران با اتریش، بسترسازی برای حضور قطعه سازان ایرانی با توانمندی و ظرفیت بالا برای ورود به بازارهای جهانی است تا از طریق شبکه شرکت های اتریشی به بازار جهانی وارد شوند. البته ابتدا در قالب همکاری بین دو شرکت بوده و در ادامه ایران می تواند به پایگاه تولید و ساخت قطعات برای اروپا تبدیل شود.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.
1395/03/12
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333