رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

کریدور بندرعباس-مسکو-هلسینکی فعال شد
اهمیت : مهم

10

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار بندر بزرگ کشور به شبکه ریلی متصل هستند گفت: به زودی دو بندر مهم انزلی و چابهار به خط ریلی وصل می‌شوند همچنین با توافق اخیر روسیه کریدور بندرعباس – مسکو – هلسینچی فعال شده است.
ایلنا:

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن در کنفرانس بین المللی ریل – نفت و ریل – بندر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ سهم راه آهن در حمل بار باید به ۳۰ درصد در جابجایی مسافر به ۱۸ درصد برسد گفت: ترانزیت ریلی در سال های گذشته صددرصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه رساندن خطوط ریلی به کشورهای همسایه در اولویت برنامه های شرکت راه آهن قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر خط ریلی ایران به کشورهای ترکمنستان، ترکیه، پاکستان متصل است و اتصال راه آهن ایران به آذربایجان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر به چهار بندر مهم کشور خط ریلی وجود دارد از جمله بنادر امیرآباد، بندر امام، خرمشهر و بندرعباس و به زودی خط ریلی به بنادر انزلی و چابهار متصل می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد :اتصال خلیج فارس به خزر کمک بزرگی برای راه اندازی کریدور شمال به جنوب است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه کریدور چین – تهران با همکاری های کشورهای قزاقستان و ترکمنستان افتتاح شد گفت: با اتصال خلیج فارس به آستارا انتقال کالا از بمبئی تا بندر باتونی در دریای سیاه با سرعت بیشتری انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کردیدور بندرعباس – مسکو – هلسینکی فعال شده است و کشورهای این مسیر برای کاهش تعرفه های بندری و ریلی اقدام کرده اند.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: حمل مواد نفتی از دو جهت اهمیت دارد. ما کشور نفتی هستیم و جابجایی های نفتی در ایران بسیار بالاست و باید سهم ریلی برای جابجایی نفت در داخل کشور افزایش یابد. وی افزود: پتانسیل انتقال نفت خام از شمال ایران به بندرعباس وجود دارد و ترانزیت نفت از ترکمنستان به بندرعباس به زودی افتتاح می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر مسیرها قابلیت جابجایی نفت با لوله را ندارند گفت: در حال حاضر انتقال مواد نفتی باید از طریق ریل انجام شود و این مسیر امن ترین مسیر است.پورسیدآقایی ادامه داد: در حال حاضر شرکت پخش پالایش های نفتی تقاضای افزایش دو برابری جابجایی مواد نفتی را دارد.



معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار بندر بزرگ کشور به شبکه ریلی متصل هستند گفت: به زودی دو بندر مهم انزلی و چابهار به خط ریلی وصل می‌شوند همچنین با توافق اخیر روسیه کریدور بندرعباس – مسکو – هلسینچی فعال شده است.
ایلنا:

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن در کنفرانس بین المللی ریل – نفت و ریل – بندر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ سهم راه آهن در حمل بار باید به ۳۰ درصد در جابجایی مسافر به ۱۸ درصد برسد گفت: ترانزیت ریلی در سال های گذشته صددرصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه رساندن خطوط ریلی به کشورهای همسایه در اولویت برنامه های شرکت راه آهن قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر خط ریلی ایران به کشورهای ترکمنستان، ترکیه، پاکستان متصل است و اتصال راه آهن ایران به آذربایجان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر به چهار بندر مهم کشور خط ریلی وجود دارد از جمله بنادر امیرآباد، بندر امام، خرمشهر و بندرعباس و به زودی خط ریلی به بنادر انزلی و چابهار متصل می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد :اتصال خلیج فارس به خزر کمک بزرگی برای راه اندازی کریدور شمال به جنوب است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه کریدور چین – تهران با همکاری های کشورهای قزاقستان و ترکمنستان افتتاح شد گفت: با اتصال خلیج فارس به آستارا انتقال کالا از بمبئی تا بندر باتونی در دریای سیاه با سرعت بیشتری انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کردیدور بندرعباس – مسکو – هلسینکی فعال شده است و کشورهای این مسیر برای کاهش تعرفه های بندری و ریلی اقدام کرده اند.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: حمل مواد نفتی از دو جهت اهمیت دارد. ما کشور نفتی هستیم و جابجایی های نفتی در ایران بسیار بالاست و باید سهم ریلی برای جابجایی نفت در داخل کشور افزایش یابد. وی افزود: پتانسیل انتقال نفت خام از شمال ایران به بندرعباس وجود دارد و ترانزیت نفت از ترکمنستان به بندرعباس به زودی افتتاح می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر مسیرها قابلیت جابجایی نفت با لوله را ندارند گفت: در حال حاضر انتقال مواد نفتی باید از طریق ریل انجام شود و این مسیر امن ترین مسیر است.پورسیدآقایی ادامه داد: در حال حاضر شرکت پخش پالایش های نفتی تقاضای افزایش دو برابری جابجایی مواد نفتی را دارد.


1395/02/26
0
/
0
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333