رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

واحدهای تولید قطعات خودرو تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند
اهمیت : مهم

10

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد های تولید قطعه خودرو در کشور به حالت تعلیق درآمده اند یا نیمه تعطیل هستند گفت: مشکل اصلی‌ قطعه سازان تامین نقدینگی است.
خبرگزاری تسنیم:

آرش محبی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیشتر معوقات قطعه سازا مربوط به شرکت سایپا است، گفت: در دو ماه اخیر ایران خودرو توانسته بخشی از بدهی هایش را به قطعه سازان پرداخت کند. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: قطعه سازان کشور ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد های تولید قطعه خودرو در کشور به حالت تعلیق درآمده اند یا نیمه تعطیل هستند، افزود: مشکل اصلی قطعه سازان تامین نقدینگی است که باید برای آن فکری اساسی کرد.

محبی نژاد گفت: بر اساس سند چشم اندازه توسعه ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۴ باید در کشور ۳ میلیون خودرو تولید شود که یک میلیون آن صادراتی باشد و براین اساس هیچ خودرو سازی نمی تواند قرارداد جدیدی را با شرکت های خارجی منعقد کند که سهم تولید قطعه آن در کشور کمتر از ۴۰ درصد باشد.

وی افزود: قطعه سازان کشور در قراردادهای جدیدی شرکت های خودرو سازی با طرف های خارجی از ابتدا و در روند مذاکرات و عقد قرارداد حضور نداشتند و انتظارات آنها در این قراداد ها برآورده نشده است. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: قطعه سازان نباید از خودرو سازان جدا دیده شوند .

قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو هم در این برنامه گفت: با وجود کاهش شدید تولید در خودرو سازی ها که به علت تحریم ها و بحران مالی صورت گرفت، ایران خودرو به دلیل مسائل انسانی و اجتماعی و تعهد نسبت به کشور اقدام به تعدیل نیروی انسانی نکرد و این مسئله هزینه های سربار ما را افزایش داد.

سید حسام الدین ذگردی افزود: در قراردادهای جدید با شرکت های خارجی مقرر شده تا ۴۰ درصد قطعات از ابتدا در داخل کشور تولید شود و با مرور زمان به ۷۰ درصد برسد .وی گفت: در قراردادهای جدید طرفین باید به سمت داخلی سازی قطعات بروند تا به هدف گذاری تجاری سازی محصول دست یابند.

ذگردی افزود: قطعه سازی در کشور باید مزیت نسبی داشته باشد و قیمت تمام شده محصولش کمتر از قطعه وارداتی باشد. وی تصریح کرد: هر قطعه ای مزیت اقتصادی داشته باشد در داخل کشور تولید خواهد شد و ما امادگی داریم تا صد درصد قطعه سازی محصولات را به داخل منتقل کنیم به شرط اینکه توانایی و صرفه اقتصاد وجود داشته باشد.

قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو گفت: در قرارداد جدید ایران خودرو با پژو بناست که از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده کنیم و بدون شک قطعه سازان ما در اجرای آن مشارکت خواهند داشت.

محمد حسن شجاعی فرد استاد دانشگاه هم، در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای اینکه بتوانیم وارد بازار خودرو سازی جهان شویم باید الگو های موفق خودرو سازان دنیا را بررسی کنیم. وی افزود: چرا باید در قرارداد با شرکت های خارجی بازار خودرو را در اختیارشان قرار دهیم و قطعات را هم وارد کنیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید قطعه سازان کشور را در قراردادهای جدید وارد کنیم تا آنها بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر صادرات قطعات هم باشند.

شجاعی فرد گفت: خودرو سازان ما باید در قراردادها ، قرارداد با شرکت های خارجی در پی طراحی محصول جدید در کشور باشند و دنبال مونتاژ خودرو نروند.



دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد های تولید قطعه خودرو در کشور به حالت تعلیق درآمده اند یا نیمه تعطیل هستند گفت: مشکل اصلی‌ قطعه سازان تامین نقدینگی است.
خبرگزاری تسنیم:

آرش محبی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیشتر معوقات قطعه سازا مربوط به شرکت سایپا است، گفت: در دو ماه اخیر ایران خودرو توانسته بخشی از بدهی هایش را به قطعه سازان پرداخت کند. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: قطعه سازان کشور ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد های تولید قطعه خودرو در کشور به حالت تعلیق درآمده اند یا نیمه تعطیل هستند، افزود: مشکل اصلی قطعه سازان تامین نقدینگی است که باید برای آن فکری اساسی کرد.

محبی نژاد گفت: بر اساس سند چشم اندازه توسعه ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۴ باید در کشور ۳ میلیون خودرو تولید شود که یک میلیون آن صادراتی باشد و براین اساس هیچ خودرو سازی نمی تواند قرارداد جدیدی را با شرکت های خارجی منعقد کند که سهم تولید قطعه آن در کشور کمتر از ۴۰ درصد باشد.

وی افزود: قطعه سازان کشور در قراردادهای جدیدی شرکت های خودرو سازی با طرف های خارجی از ابتدا و در روند مذاکرات و عقد قرارداد حضور نداشتند و انتظارات آنها در این قراداد ها برآورده نشده است. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: قطعه سازان نباید از خودرو سازان جدا دیده شوند .

قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو هم در این برنامه گفت: با وجود کاهش شدید تولید در خودرو سازی ها که به علت تحریم ها و بحران مالی صورت گرفت، ایران خودرو به دلیل مسائل انسانی و اجتماعی و تعهد نسبت به کشور اقدام به تعدیل نیروی انسانی نکرد و این مسئله هزینه های سربار ما را افزایش داد.

سید حسام الدین ذگردی افزود: در قراردادهای جدید با شرکت های خارجی مقرر شده تا ۴۰ درصد قطعات از ابتدا در داخل کشور تولید شود و با مرور زمان به ۷۰ درصد برسد .وی گفت: در قراردادهای جدید طرفین باید به سمت داخلی سازی قطعات بروند تا به هدف گذاری تجاری سازی محصول دست یابند.

ذگردی افزود: قطعه سازی در کشور باید مزیت نسبی داشته باشد و قیمت تمام شده محصولش کمتر از قطعه وارداتی باشد. وی تصریح کرد: هر قطعه ای مزیت اقتصادی داشته باشد در داخل کشور تولید خواهد شد و ما امادگی داریم تا صد درصد قطعه سازی محصولات را به داخل منتقل کنیم به شرط اینکه توانایی و صرفه اقتصاد وجود داشته باشد.

قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو گفت: در قرارداد جدید ایران خودرو با پژو بناست که از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده کنیم و بدون شک قطعه سازان ما در اجرای آن مشارکت خواهند داشت.

محمد حسن شجاعی فرد استاد دانشگاه هم، در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای اینکه بتوانیم وارد بازار خودرو سازی جهان شویم باید الگو های موفق خودرو سازان دنیا را بررسی کنیم. وی افزود: چرا باید در قرارداد با شرکت های خارجی بازار خودرو را در اختیارشان قرار دهیم و قطعات را هم وارد کنیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید قطعه سازان کشور را در قراردادهای جدید وارد کنیم تا آنها بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر صادرات قطعات هم باشند.

شجاعی فرد گفت: خودرو سازان ما باید در قراردادها ، قرارداد با شرکت های خارجی در پی طراحی محصول جدید در کشور باشند و دنبال مونتاژ خودرو نروند.


1395/02/05
0
/
3
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333