رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

رشد ۷۰ درصدی شاخص متوسط حمل و نقل دریایی بالتیک
اهمیت : مهم

26

هزینه حمل دریایی کامودیتی مانند سنگ آهن، زغال سنگ و ... رشد 190 درصدی داشته است. با توجه به حساسیت کامودیتی نسبت به حمل و نقل، عمده انجمن‌ها از جمله انجمن جهانی فولاد به صورت پیوسته شاخص بالتیک را پایش و به اعضای خود اطلاع‌رسانی می‌کنند.
مای نیوز:

شاخص بالتیک در شهر لندن، معیار اجاره روزانه کشتی های حمل کامودیتی و محصولات مختلف دنیا است. افزایش روزافزون تولید کشتی توسط 3 کشور چین، ژاپن و کره جنوبی همزمان با رشد ظرفیت کشتی ها (400 هزار تنی) عامل مازاد عرضه ظرفیت نسبت به تقاضای حمل بار طی سال های اخیر و کاهش قیمت حمل دریایی بوده است.

حدود 45 روز قبل (فوریه) قیمت های حمل دریایی به پایین ترین رقم تاریخی خود رسید و تعرفه حمل حتی پاسخگوی هزینه سوخت کشتی نبود! اما همزمان با رشد قیمت سنگ آهن و مس و سایر کامودیتی ها، شاخص بالتیک نیز رشد 70 درصدی را تجربه کرد.

البته این رشد بسته به نوع کشتی دارد و مثلا در نوع کپ سایز که برای حمل سنگ آهن و کنسانتره مس و زغال سنگ و ... استفاده می شود، این افزایش 190 درصدی بوده و رقم اجاره کشتی نیز چند روز پیش 3840 دلار بود.

با توجه به حساسیت کامودیتی نسبت به حمل و نقل، عمده انجمن ها از جمله انجمن جهانی فولاد به صورت پیوسته شاخص بالتیک را پایش و به اعضای خود اطلاع رسانی می کنند.

رشد 70 درصدی شاخص متوسط حمل و نقل دریایی بالتیک


برچسب‌ها:


هزینه حمل دریایی کامودیتی مانند سنگ آهن، زغال سنگ و ... رشد 190 درصدی داشته است. با توجه به حساسیت کامودیتی نسبت به حمل و نقل، عمده انجمن‌ها از جمله انجمن جهانی فولاد به صورت پیوسته شاخص بالتیک را پایش و به اعضای خود اطلاع‌رسانی می‌کنند.
مای نیوز:

شاخص بالتیک در شهر لندن، معیار اجاره روزانه کشتی های حمل کامودیتی و محصولات مختلف دنیا است. افزایش روزافزون تولید کشتی توسط 3 کشور چین، ژاپن و کره جنوبی همزمان با رشد ظرفیت کشتی ها (400 هزار تنی) عامل مازاد عرضه ظرفیت نسبت به تقاضای حمل بار طی سال های اخیر و کاهش قیمت حمل دریایی بوده است.

حدود 45 روز قبل (فوریه) قیمت های حمل دریایی به پایین ترین رقم تاریخی خود رسید و تعرفه حمل حتی پاسخگوی هزینه سوخت کشتی نبود! اما همزمان با رشد قیمت سنگ آهن و مس و سایر کامودیتی ها، شاخص بالتیک نیز رشد 70 درصدی را تجربه کرد.

البته این رشد بسته به نوع کشتی دارد و مثلا در نوع کپ سایز که برای حمل سنگ آهن و کنسانتره مس و زغال سنگ و ... استفاده می شود، این افزایش 190 درصدی بوده و رقم اجاره کشتی نیز چند روز پیش 3840 دلار بود.

با توجه به حساسیت کامودیتی نسبت به حمل و نقل، عمده انجمن ها از جمله انجمن جهانی فولاد به صورت پیوسته شاخص بالتیک را پایش و به اعضای خود اطلاع رسانی می کنند.

رشد 70 درصدی شاخص متوسط حمل و نقل دریایی بالتیک


برچسب‌ها:

1395/01/21
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333