رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

شرط رنو برای خرید پارس‌خودرو
اهمیت : مهم

42

در شرایطی که چند هفته از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می‌گذرد و خودروسازان داخلی چند قرارداد و تفاهم نامه با خارجی‌ها امضا کرده‌اند، هنوز تکلیف آنها با رنو مشخص نیست و این خودروساز فرانسوی به‌طور شفاف از برنامه هایش در ایران سخنی نمی‌گوید.
دنیای اقتصاد:

گزارش زیر خلاصه مهمترین نکات گفتگو پیمان کارگر مدیر امور آفریقا و خاورمیانه رنو و دنیای اقتصاد در حاشیه سومین همایش صنعت خودرو ایران می باشد:

  • رنو از اول حضورش در ایران تاکید داشت که قطعه سازان کشور باید به زنجیره جهانی بپیوندند. قطعه سازی حداقل 50 درصد از صنعت خودرو است و پرورش قطعه سازان جزو اولویت های رنو قرار دارد. هدف رنو فقط فروش قطعه نیست؛ بلکه ما می خواهیم قطعه سازی ایران را توسعه بدهیم و به همین دلیل سازندگان قطعات را به رنوپارس وصل کردیم. اتفاقا چند ماه دیگر می خواهیم قطعه سازان خوب ایرانی را به فرانسه ببریم و درهای دنیا را به رویشان باز کنیم.


  • درخصوص مذاکره با ایران خودرو و سایپا: رنو برای همکاری با ایران خودرو و سایپا برنامه دارد و مذاکرات لازم در این مورد با آنها انجام خواهد شد. وی گفت در حال حاضر با پارس خودرو یک قرارداد و همکاری جوینت ونچر داریم و طبق آن، محصولاتی مانند تندر و ساندرو را می سازیم و دو سه خودرو دیگر نیز جزو برنامه مان است. با این حساب رنو قصد ندارد به همکاری اش با پارس خودرو خاتمه بدهد و این نحوه کار فعلی، سر جایش باقی خواهد ماند. با این حال، رنو قصد دارد تکنولوژی و محصولات جدید به ایران بیاورد و بنابراین باید با ایران خودرو و سایپا نیز مذاکراتی را برای همکاری مشترک انجام دهد.
    الان مساله اصلی رنو این است که برای انتقال تکنولوژی و محصولات جدید به ایران، از چه روشی استفاده کند و از همین رو است که با سایپا و از طرف دیگر با ایران خودرو مذاکره می کند. یکی از برنامه های رنو این است که می خواهد مدیریت بخشی از کار را که می تواند در آن مفیدتر باشد، بیشتر به دست گرفته و از این راه، تکنولوژی و خودروهای جدید را زودتر به ایران بیاورد.
    هدف دیگر رنو این است که ایران را به پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه تبدیل کند و از همین رو خودروهایی را می آورد که مردم این منطقه (خاورمیانه) به آن احتیاج دارند. در واقع رنو قصد دارد خودروهایی را که در ایران تولید می کند، به کشورهای منطقه صادر کند.

  • نظر شرکت رنو در خصوص شروط ایران خودرو و سایپا: برنامه کلی رنو این است که یکسری خودرو موردنیاز مشتریان را به ایران بیاورد و انجام این کار چه با ایران خودرو و سایپا و چه بی آنها، یک ضرورت برای ایرانی ها به شمار می رود. رنو برای تولید و عرضه این خودروها، هم با سایپا مذاکره خواهد کرد و هم با ایران خودرو؛ شرایط سنجیده می شود و در نهایت اگر قرار به همکاری با این دو خودروساز شد، برای تولید محصولات موردنظر در ایران خودرو و سایپا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
    البته ایران خودرو و سایپا یکسری اولویت ها در تولید دارند و شرکت رنو هم اولویت های خودش را دارد، بنابراین اگر در مجموع به توافق رسیدند ، با هم کار می کنند و اگر نه، رنو خود (به طور مستقل) محصولات موردنظرش را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.


  • انتخاب رنو؛ایران خودرو یا سایپا؟ در این مودر گفته شده است :البته هیچ کس نمی تواند ما را مجبور کند که با کدام خودروساز کار کنیم، منتها هدف اولیه ما شراکت با هر دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) است. وقتی ما می خواهیم چندین مدل محصول جدید تولید کنیم، نمی توانیم فقط با یکی از خودروسازان ایرانی وارد همکاری مشترک شویم، بنابراین هم به دنبال ایران خودرو هستیم هم سایپا. راحت بگویم، رنو می خواهد شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران باشد نه شریک ایران خودرو یا شریک سایپا.
  • رنو در خصوص خرید پارس خودرو گفته است : آن زمان که برای خرید پارس خودرو صحبت کردیم، قصدمان این بود که برخی از محصولات جدیدمان را در این شرکت به تولید برسانیم، با این حال متاسفانه پارس خودرویی ها الان مشغول تولید خودروهای چینی هستند. وقتی آنها 40 درصد ظرفیت کارخانه را به خودروهای چینی اختصاص داده اند، دلیلی ندارد رنو سهام پارس خودرو را بخرد. البته رنو نمی خواهد ارتباط با پارس خودرو را قطع کند، اما با شرایط فعلی و وجود خودروهای چینی در این شرکت، قصدی برای خرید سهامش ندارد.
    و سپس گفته است اگر خودروهای چینی حذف شوند ٬آن زمان می توان روی خرید پارس خودرو تمرکز کرد.

  • شرکت رنو گفته است شرکت بن رو هم جزو گزینه های خرید رنو قرار دارد. حتی سایپای کاشان و بخش شمالی کارخانه اصلی ایران خودرو نیز جزو گزینه های خرید رنو به شمار می روند و ما در شکل جدید همکاری مان با صنعت خودرو ایران، به آنها احتیاج داریم.




در شرایطی که چند هفته از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می‌گذرد و خودروسازان داخلی چند قرارداد و تفاهم نامه با خارجی‌ها امضا کرده‌اند، هنوز تکلیف آنها با رنو مشخص نیست و این خودروساز فرانسوی به‌طور شفاف از برنامه هایش در ایران سخنی نمی‌گوید.
دنیای اقتصاد:

گزارش زیر خلاصه مهمترین نکات گفتگو پیمان کارگر مدیر امور آفریقا و خاورمیانه رنو و دنیای اقتصاد در حاشیه سومین همایش صنعت خودرو ایران می باشد:

  • رنو از اول حضورش در ایران تاکید داشت که قطعه سازان کشور باید به زنجیره جهانی بپیوندند. قطعه سازی حداقل 50 درصد از صنعت خودرو است و پرورش قطعه سازان جزو اولویت های رنو قرار دارد. هدف رنو فقط فروش قطعه نیست؛ بلکه ما می خواهیم قطعه سازی ایران را توسعه بدهیم و به همین دلیل سازندگان قطعات را به رنوپارس وصل کردیم. اتفاقا چند ماه دیگر می خواهیم قطعه سازان خوب ایرانی را به فرانسه ببریم و درهای دنیا را به رویشان باز کنیم.


  • درخصوص مذاکره با ایران خودرو و سایپا: رنو برای همکاری با ایران خودرو و سایپا برنامه دارد و مذاکرات لازم در این مورد با آنها انجام خواهد شد. وی گفت در حال حاضر با پارس خودرو یک قرارداد و همکاری جوینت ونچر داریم و طبق آن، محصولاتی مانند تندر و ساندرو را می سازیم و دو سه خودرو دیگر نیز جزو برنامه مان است. با این حساب رنو قصد ندارد به همکاری اش با پارس خودرو خاتمه بدهد و این نحوه کار فعلی، سر جایش باقی خواهد ماند. با این حال، رنو قصد دارد تکنولوژی و محصولات جدید به ایران بیاورد و بنابراین باید با ایران خودرو و سایپا نیز مذاکراتی را برای همکاری مشترک انجام دهد.
    الان مساله اصلی رنو این است که برای انتقال تکنولوژی و محصولات جدید به ایران، از چه روشی استفاده کند و از همین رو است که با سایپا و از طرف دیگر با ایران خودرو مذاکره می کند. یکی از برنامه های رنو این است که می خواهد مدیریت بخشی از کار را که می تواند در آن مفیدتر باشد، بیشتر به دست گرفته و از این راه، تکنولوژی و خودروهای جدید را زودتر به ایران بیاورد.
    هدف دیگر رنو این است که ایران را به پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه تبدیل کند و از همین رو خودروهایی را می آورد که مردم این منطقه (خاورمیانه) به آن احتیاج دارند. در واقع رنو قصد دارد خودروهایی را که در ایران تولید می کند، به کشورهای منطقه صادر کند.

  • نظر شرکت رنو در خصوص شروط ایران خودرو و سایپا: برنامه کلی رنو این است که یکسری خودرو موردنیاز مشتریان را به ایران بیاورد و انجام این کار چه با ایران خودرو و سایپا و چه بی آنها، یک ضرورت برای ایرانی ها به شمار می رود. رنو برای تولید و عرضه این خودروها، هم با سایپا مذاکره خواهد کرد و هم با ایران خودرو؛ شرایط سنجیده می شود و در نهایت اگر قرار به همکاری با این دو خودروساز شد، برای تولید محصولات موردنظر در ایران خودرو و سایپا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
    البته ایران خودرو و سایپا یکسری اولویت ها در تولید دارند و شرکت رنو هم اولویت های خودش را دارد، بنابراین اگر در مجموع به توافق رسیدند ، با هم کار می کنند و اگر نه، رنو خود (به طور مستقل) محصولات موردنظرش را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.


  • انتخاب رنو؛ایران خودرو یا سایپا؟ در این مودر گفته شده است :البته هیچ کس نمی تواند ما را مجبور کند که با کدام خودروساز کار کنیم، منتها هدف اولیه ما شراکت با هر دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) است. وقتی ما می خواهیم چندین مدل محصول جدید تولید کنیم، نمی توانیم فقط با یکی از خودروسازان ایرانی وارد همکاری مشترک شویم، بنابراین هم به دنبال ایران خودرو هستیم هم سایپا. راحت بگویم، رنو می خواهد شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران باشد نه شریک ایران خودرو یا شریک سایپا.
  • رنو در خصوص خرید پارس خودرو گفته است : آن زمان که برای خرید پارس خودرو صحبت کردیم، قصدمان این بود که برخی از محصولات جدیدمان را در این شرکت به تولید برسانیم، با این حال متاسفانه پارس خودرویی ها الان مشغول تولید خودروهای چینی هستند. وقتی آنها 40 درصد ظرفیت کارخانه را به خودروهای چینی اختصاص داده اند، دلیلی ندارد رنو سهام پارس خودرو را بخرد. البته رنو نمی خواهد ارتباط با پارس خودرو را قطع کند، اما با شرایط فعلی و وجود خودروهای چینی در این شرکت، قصدی برای خرید سهامش ندارد.
    و سپس گفته است اگر خودروهای چینی حذف شوند ٬آن زمان می توان روی خرید پارس خودرو تمرکز کرد.

  • شرکت رنو گفته است شرکت بن رو هم جزو گزینه های خرید رنو قرار دارد. حتی سایپای کاشان و بخش شمالی کارخانه اصلی ایران خودرو نیز جزو گزینه های خرید رنو به شمار می روند و ما در شکل جدید همکاری مان با صنعت خودرو ایران، به آنها احتیاج داریم.



1394/12/24
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333