رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

شیر آلمانی مقیم ایـران شد
اهمیت : مهم

18

شیر آلمانی یعنی MAN بالاخره وارد میدان ایران شد. این شرکت با نماینده خود در کشورمان قرارداد همکاری امضا کرد و به زودی باید منتظر حضور محصولات این خودرو‌ساز بزرگ دنیا باشیم.
نهایت‌نگر:

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» :

"ام .آ .ان" یا به قول ایرانیان، مان؛ با 2 محصول در دهه 80 شمسی به صورت رسمی وارد بازار کشورمان شد. TGA18-460 و TGA18-480 کشنده های پر قدرتی بودند که با برگ های برنده زیادی که داشتند، توانستند طرفداران خاصی پیدا کنند اما قرار نشد تا این محصولات در آینده نیز بازار خوبی داشته باشند. مشکلات بر سر راه عرضه این محصولات در کشورمان باعث شد تا MAN به سرعت از بازار کشورمان خداحافظی کند و این کشنده های پر قدرت نیز رمقی برای حضور در بازار خرید و فروش نداشته باشند.

محصولات MAN یعنی دو مدل TGA که در دو نوع سقف کوتاه و سقف بلند عرضه می شدند، پیشرانه پر قدرتی داشتند و از همه مهم تر نرمی فوق العاده آن ها در کنار ظاهر زیبا و استهلاک قابل قبولشان باعث شده بود تا افراد زیادی به خرید این دو کشنده تمایل داشته باشند. اما با خروج رسمی MAN از کشورمان به یک باره خریداران این محصول با مشکل قطعه و تعمیرگاه رسمی و از همه مهم تر افت قیمت خودرو هایشان مواجه شدند. این اتفاق باعث شد تا ولوو و مرسدس بنز از فرصت استفاده کرده و بازار را بین خود تقسیم کنند.

MAN راه نسبتا سخت تری در کشورمان نسبت به برند هایی چون ولوو، مرسدس بنز، رنو و حتی DAF دارد. ولوو و مرسدس بنز از قدیمی ترین محصولاتی هستند که در کشورمان حضور داشته اند. رنو بر خلاف عرضه کم تعدادش اما طرفداران خوبی دارد و کمتر کسی هست که از این برند ناراضی باشد DAF نیز امتیاز بزرگی در کشورمان در زمان عرضه در اختیار داشت و آن هم معرفی این خودرو به راننده و خریداران کشورمان به واسطه حضور پر تعدادش در ناوگان کشنده های ترکی بود که از کشورمان عبور می کنند.

شاید هنوز هم حضور نافرجام این برند در دهه ۸۰ شمسی که باعث شد بازار دست دوم های این آلمانی را به شدت تحت الشعاع قرار دهد، کار را کمی سخت کند. هر چند که حضور نماینده خصوصی پر قدرت MAN می تواند بسیاری از این مشکلات را از سر راه بردارد. اما در روی دیگر سکه، رقبای این خودروساز آلمانی هستند که ریشه های محکمی در بازار ایران دارند؛ خصوصا ولوو و اسکانیا و تا حدودی هم مرسدس بنز. هر چند شاید مان بتواند با DAF شانه به شانه حرکت کند اما گذشتن از سد های مستحکمی چون ولوو و مرسدس بنز که ایرانیان به آنها با تعصب خاصی نگاه می کنند، کار چندان راحتی نیست.

اگر شیران دیزل موتور بتواند به MANهای کم تعداد عرضه شده در دهه ۸۰ شمسی نیز خدمات ارائه کند، می تواند بازار دست دوم های MAN را به شدت ترمیم کند و این اطمینان را به خریداران نسل جدید کشنده های MAN بدهد که آن ها هیچ وقت تنها نخواهند ماند؛ چرا که این کمپانی آلمانی که در گروه فولکس واگن در کنار اسکانیا قرار دارد، به قدری از نظر تکنولوژی موتوری پیشرفته است که فولکس واگن اعلام کرده به زودی برای کاهش هزینه های تولید از MAN برای ساخت پیشرانه و از اسکانیا برای ساخت گیربکس های هوشمند در محصولات این گروه استفاده خواهد کرد.


برچسب‌ها:


شیر آلمانی یعنی MAN بالاخره وارد میدان ایران شد. این شرکت با نماینده خود در کشورمان قرارداد همکاری امضا کرد و به زودی باید منتظر حضور محصولات این خودرو‌ساز بزرگ دنیا باشیم.
نهایت‌نگر:

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» :

"ام .آ .ان" یا به قول ایرانیان، مان؛ با 2 محصول در دهه 80 شمسی به صورت رسمی وارد بازار کشورمان شد. TGA18-460 و TGA18-480 کشنده های پر قدرتی بودند که با برگ های برنده زیادی که داشتند، توانستند طرفداران خاصی پیدا کنند اما قرار نشد تا این محصولات در آینده نیز بازار خوبی داشته باشند. مشکلات بر سر راه عرضه این محصولات در کشورمان باعث شد تا MAN به سرعت از بازار کشورمان خداحافظی کند و این کشنده های پر قدرت نیز رمقی برای حضور در بازار خرید و فروش نداشته باشند.

محصولات MAN یعنی دو مدل TGA که در دو نوع سقف کوتاه و سقف بلند عرضه می شدند، پیشرانه پر قدرتی داشتند و از همه مهم تر نرمی فوق العاده آن ها در کنار ظاهر زیبا و استهلاک قابل قبولشان باعث شده بود تا افراد زیادی به خرید این دو کشنده تمایل داشته باشند. اما با خروج رسمی MAN از کشورمان به یک باره خریداران این محصول با مشکل قطعه و تعمیرگاه رسمی و از همه مهم تر افت قیمت خودرو هایشان مواجه شدند. این اتفاق باعث شد تا ولوو و مرسدس بنز از فرصت استفاده کرده و بازار را بین خود تقسیم کنند.

MAN راه نسبتا سخت تری در کشورمان نسبت به برند هایی چون ولوو، مرسدس بنز، رنو و حتی DAF دارد. ولوو و مرسدس بنز از قدیمی ترین محصولاتی هستند که در کشورمان حضور داشته اند. رنو بر خلاف عرضه کم تعدادش اما طرفداران خوبی دارد و کمتر کسی هست که از این برند ناراضی باشد DAF نیز امتیاز بزرگی در کشورمان در زمان عرضه در اختیار داشت و آن هم معرفی این خودرو به راننده و خریداران کشورمان به واسطه حضور پر تعدادش در ناوگان کشنده های ترکی بود که از کشورمان عبور می کنند.

شاید هنوز هم حضور نافرجام این برند در دهه ۸۰ شمسی که باعث شد بازار دست دوم های این آلمانی را به شدت تحت الشعاع قرار دهد، کار را کمی سخت کند. هر چند که حضور نماینده خصوصی پر قدرت MAN می تواند بسیاری از این مشکلات را از سر راه بردارد. اما در روی دیگر سکه، رقبای این خودروساز آلمانی هستند که ریشه های محکمی در بازار ایران دارند؛ خصوصا ولوو و اسکانیا و تا حدودی هم مرسدس بنز. هر چند شاید مان بتواند با DAF شانه به شانه حرکت کند اما گذشتن از سد های مستحکمی چون ولوو و مرسدس بنز که ایرانیان به آنها با تعصب خاصی نگاه می کنند، کار چندان راحتی نیست.

اگر شیران دیزل موتور بتواند به MANهای کم تعداد عرضه شده در دهه ۸۰ شمسی نیز خدمات ارائه کند، می تواند بازار دست دوم های MAN را به شدت ترمیم کند و این اطمینان را به خریداران نسل جدید کشنده های MAN بدهد که آن ها هیچ وقت تنها نخواهند ماند؛ چرا که این کمپانی آلمانی که در گروه فولکس واگن در کنار اسکانیا قرار دارد، به قدری از نظر تکنولوژی موتوری پیشرفته است که فولکس واگن اعلام کرده به زودی برای کاهش هزینه های تولید از MAN برای ساخت پیشرانه و از اسکانیا برای ساخت گیربکس های هوشمند در محصولات این گروه استفاده خواهد کرد.


برچسب‌ها:

1394/12/17
0
/
4
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333