رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

اتصال شرق آسیا به غرب افریقا توسط کشتیرانی ایران
اهمیت : مهم

5

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضای تفاهمنامه همکاری با سنگاپور اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهمنامه ضمن افزایش مبادلات دو کشور در بخش تجارت و حمل ونقل، کشتیرانی ایران از این طریق شرق آسیا را به غرب آفریقا متصل می کند.
ایرنا:

وزیر تعاون ایران و وزیر تجارت و صنعت سنگاپور عصر دیروز(دوشنبه۱۰اسفند) تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند. محمد سعیدی در حاشیه امضای تفاهمنامه به رتبه جمهوری اسلامی ایران در بخش کشتیرانی اشاره کرد و افزود: ایران رتبه بیست و یکم را از نظر خطوط کشتیرانی در دنیا دارد.

وی اظهار داشت: این تفاهمنامه ضمن آنکه می تواند درآمدهای ایران را در این بخش افزایش دهد، خطوط کشتیرانی شرق آسیا را به عنوان یک زنجیره ای از کل دنیا پوشش می دهد.مدیرعامل شرکت کشتیرانی یادآورشد: پیشتر تفاهمنامه هایی در زمینه کشتیرانی با شرکت های آلمانی و برخی کشورهای اروپایی امضا کرده بودیم که با تفاهمنامه کنونی، زنجیره همکاری کاملتر می شود.

سعیدی، کالاهایی که در این خطوط کشتیرانی جابه جا می شود را شامل پتروشیمی و فراوردهای نفتی عنوان کرد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شنبه این هفته نیز اعلام کرده بود که این شرکت در برنامه های آینده خود قصد دارد در ابتدا با ایجاد خط منظم کشتیرانی، بنادر خلیج فارس را به بنادر آمریکای لاتین متصل و سپس خط کشتیرانی پایداری بین آسیای شرقی و آمریکای لاتین ایجاد کند.

وی افزود: برنامه هایی نیز برای بنادر آمریکای مرکزی و سپس آمریکای شمالی با محوریت کانادا در دست تدوین داریم و پیش بینی می کنیم با رفع تحریم ها توسط دولت کانادا بتوانیم به این مهم نیز دست پیدا کنیم.به گفته سعیدی، اکنون ظرفیت کنونی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج میلیون تن (Dwt) است که با توجه به افزایش صادرات کشور به ویژه به کشورهای اروپایی، در حال برنامه ریزی برای افزودن به این ظرفیت هستیم.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع صاحب ۱۶۰ فروند کشتی است و برنامه هایی برای توسعه این ناوگان دارد، گفت: در همین زمینه با کشورهای خارجی و همچنین سازندگان داخلی در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: همچنین به دنبال فعال سازی دوباره کشتی سازان داخلی و ارتقاء توانمندی های آنان در داخل کشور هستیم. ضمن آنکه با کشتی سازانی از کشورهای اروپایی، کره جنوبی و همچنین چین در حال مذاکره برای ساخت کشتی های مورد نیاز هستیم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضای تفاهمنامه همکاری با سنگاپور اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهمنامه ضمن افزایش مبادلات دو کشور در بخش تجارت و حمل ونقل، کشتیرانی ایران از این طریق شرق آسیا را به غرب آفریقا متصل می کند.
ایرنا:

وزیر تعاون ایران و وزیر تجارت و صنعت سنگاپور عصر دیروز(دوشنبه۱۰اسفند) تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند. محمد سعیدی در حاشیه امضای تفاهمنامه به رتبه جمهوری اسلامی ایران در بخش کشتیرانی اشاره کرد و افزود: ایران رتبه بیست و یکم را از نظر خطوط کشتیرانی در دنیا دارد.

وی اظهار داشت: این تفاهمنامه ضمن آنکه می تواند درآمدهای ایران را در این بخش افزایش دهد، خطوط کشتیرانی شرق آسیا را به عنوان یک زنجیره ای از کل دنیا پوشش می دهد.مدیرعامل شرکت کشتیرانی یادآورشد: پیشتر تفاهمنامه هایی در زمینه کشتیرانی با شرکت های آلمانی و برخی کشورهای اروپایی امضا کرده بودیم که با تفاهمنامه کنونی، زنجیره همکاری کاملتر می شود.

سعیدی، کالاهایی که در این خطوط کشتیرانی جابه جا می شود را شامل پتروشیمی و فراوردهای نفتی عنوان کرد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شنبه این هفته نیز اعلام کرده بود که این شرکت در برنامه های آینده خود قصد دارد در ابتدا با ایجاد خط منظم کشتیرانی، بنادر خلیج فارس را به بنادر آمریکای لاتین متصل و سپس خط کشتیرانی پایداری بین آسیای شرقی و آمریکای لاتین ایجاد کند.

وی افزود: برنامه هایی نیز برای بنادر آمریکای مرکزی و سپس آمریکای شمالی با محوریت کانادا در دست تدوین داریم و پیش بینی می کنیم با رفع تحریم ها توسط دولت کانادا بتوانیم به این مهم نیز دست پیدا کنیم.به گفته سعیدی، اکنون ظرفیت کنونی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج میلیون تن (Dwt) است که با توجه به افزایش صادرات کشور به ویژه به کشورهای اروپایی، در حال برنامه ریزی برای افزودن به این ظرفیت هستیم.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع صاحب ۱۶۰ فروند کشتی است و برنامه هایی برای توسعه این ناوگان دارد، گفت: در همین زمینه با کشورهای خارجی و همچنین سازندگان داخلی در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: همچنین به دنبال فعال سازی دوباره کشتی سازان داخلی و ارتقاء توانمندی های آنان در داخل کشور هستیم. ضمن آنکه با کشتی سازانی از کشورهای اروپایی، کره جنوبی و همچنین چین در حال مذاکره برای ساخت کشتی های مورد نیاز هستیم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.
1394/12/11
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333