رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

قراردادهای بسته شده بین ایران و سوئیس
اهمیت : مهم

16

روز شنبه اخیر رئیس جمهور سوئیس به همراه هیات اقتصادی این کشور به ایران آمد تا بلکه بر تحکیم روابط این دو کشور مهری بزند. در این دیدار علاوه بر قراردادهای خودرویی و صنعتی، امروز نیز یک قرارداد بندری بسته شده است. پس از عمانی‌ها حالا نوبت به سوئیسی‌ها رسیده است تا در زمینه توسعه ترمینال‌های کانتینری بندر عباس و حمایت از توسعه صنعت گردشگری در ایران، دست همکاری بدهند.
نهایت‌نگر:

در دیدار بین رئیس جمهور کشورمان و هیات اقتصادی سوئیس، دیگو آپونته از شرکت کشتیرانی مدیترانه٬ ویکتور هافلی از شرکت پلی تکنیک سوئیس٬ پ تر آندره ژنلتن از شرکت استادلر ریل٬ توماس کلوهر خط هوایی بین المللی سوئیس٬ کریستف لیندمیر از شرکت شیندلر٬ آلکس نائف از شرکت هس (تولید کننده مینی بوس و اتوبوس های برقی) ٬ توماس اشپیگلبرگ از شرکت ماشین سازی بارت هولت (سیستم راه آهن کابلی) و توماش اشتاهلین از شرکت بین المللی هوایی سوئیس با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی دیدار کردند.

در این نشست درباره مشارکت و همکاری سوئیس با ایران در بخش های مختلف حمل و نقل اعم از احداث خطوط سریع السیر راه آهن، نوسازی ناوگان جاده ای ایران و توسعه پروژه های زیرساختی گفت وگو شد و هیأت سوئیسی برای توسعه ترمینال های کانتینری بندر عباس و حمایت از توسعه صنعت گردشگری در ایران اظهار تمایل کرد.

قراردادهای بندری ← در بخشی از این نشست یادداشت تفاهم همکاری ایران و سوئیس در بخش دریایی و بندری میان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و شرکت کشتیرانی ام. اس. سی به عنوان دومین شرکت کشتی سازی دنیا به امضا رسید که بر اساس آن تردد مجدد شرکت های حمل و نقل دریایی سوئیس در دوران پسا برجام به بنادر ایران آغاز می شود.

شرکت ام. اس. سی. سوئیس یکی از بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی بزرگ جهان است که 14.9 درصد سهم بازار حمل و نقل دریایی جهان را بر عهده دارد؛ ضمن اینکه در بنادر ۵۵ کشور جهان ترمینال و پایانه بار دارد. این شرکت سوئیسی از بزرگ ترین دارندگان شبکه کشتی های تفریحی در جهان محسوب می شود.

بر اساس این یادداشت تفاهم مقرر شد شرکت ام. اس. سی. سوئیس فعالیت های بندری خود را در بندر عباس، بنادر چاربهار و امام توسعه دهد. همچنین بر اساس این یادداشت تفاهم امکان انتقال کالاهای ایرانی از بنادر دنیا به طور مستقیم به مقصد بنادر ایران فراهم می شود. علاوه بر این، شرکت های سوئیسی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های حمل و نقل دریایی، توسعه بنادر ایران و افزایش سطح همکاری های دو کشور در زمینه توسعه تجهیزات و فناوری در صنعت دریایی و بندری ایران اعلام آمادگی کردند.

حمل و نقل ریلی ←دراین جلسه نماینده شرکت استادلر ریل نیز که یکی از بزرگ ترین شرکت های لوکوموتیوساز در جهان است، حضور داشت. این شرکت با شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای تولید لوکوموتیو در حال مذاکره است. همچنین قرار شد این شرکت برای توسعه همکاری ها با شرکت های ایرانی تولیدکننده لکوموتیو مذاکره کند. بر همین اساس شرکت استادلر ریل هم اکنون با شرکت مپنا لکوموتیو برای همکاری های مشترک در حال مذاکره است.

خودروهای سنگین سوئیسی در جاده های ایران ← نماینده شرکت تولیدکننده مینی بوس و اتوبوس های برقی سوئیس نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که تمایل خود را به تولید اتوبوس های برون شهری در ایران اعلام کرد. همچنین در این جلسه صدرالله بمانا، عضو هیأت عامل و توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت ناوگان جاده ای کشور گزارشی ارائه کرد که به گفته وی در حال حاضر حدود ۴۷۰ هزار دستگاه کامیون در ناوگان جاده ای کشور فعالند که ۱۴۷ هزار دستگاه با بیش از ۲۵ سال عمر فرسوده محسوب می شوند.

این مقام مسوول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته قرار است ۶۵ هزار کامیون طی پنج سال آینده نوسازی شوند که برای نوسازی ناوگان جاده ای نیازمند تامین فاینانس خارجی هستیم. البته در نظر داریم فناوری و تکنولوژی های جدید را برای کارخانجات خودروسازی داخلی وارد کنیم. بمانا تعداد ناوگان اتوبوس رانی کشور را بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۳ هزار دستگاه فرسوده هستند. ضمن اینکه حدود ۳۸ هزار دستگاه مینی بوس بین شهری در ناوگان جاده ای ایران فعال است که حدود ۲۱ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده محسوب می شوند.

قرارداد با سوئیسی ها در زمینه قرادادهای بندری، دومین قراردادی است که در یک ماه گذشته ایران با سایر کشورها منعقد کرده است. به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی نیز در کنار توجه به وضعیت راه های هوایی و جاده ای بیش از پیش به فکر توسعه بنادر و جذب گردشگر و سرمایه گذار افتاده است. هفته گذشته ایران و عمان برای توسعه سه بندر قراردادهایی منعقد کردند.



روز شنبه اخیر رئیس جمهور سوئیس به همراه هیات اقتصادی این کشور به ایران آمد تا بلکه بر تحکیم روابط این دو کشور مهری بزند. در این دیدار علاوه بر قراردادهای خودرویی و صنعتی، امروز نیز یک قرارداد بندری بسته شده است. پس از عمانی‌ها حالا نوبت به سوئیسی‌ها رسیده است تا در زمینه توسعه ترمینال‌های کانتینری بندر عباس و حمایت از توسعه صنعت گردشگری در ایران، دست همکاری بدهند.
نهایت‌نگر:

در دیدار بین رئیس جمهور کشورمان و هیات اقتصادی سوئیس، دیگو آپونته از شرکت کشتیرانی مدیترانه٬ ویکتور هافلی از شرکت پلی تکنیک سوئیس٬ پ تر آندره ژنلتن از شرکت استادلر ریل٬ توماس کلوهر خط هوایی بین المللی سوئیس٬ کریستف لیندمیر از شرکت شیندلر٬ آلکس نائف از شرکت هس (تولید کننده مینی بوس و اتوبوس های برقی) ٬ توماس اشپیگلبرگ از شرکت ماشین سازی بارت هولت (سیستم راه آهن کابلی) و توماش اشتاهلین از شرکت بین المللی هوایی سوئیس با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی دیدار کردند.

در این نشست درباره مشارکت و همکاری سوئیس با ایران در بخش های مختلف حمل و نقل اعم از احداث خطوط سریع السیر راه آهن، نوسازی ناوگان جاده ای ایران و توسعه پروژه های زیرساختی گفت وگو شد و هیأت سوئیسی برای توسعه ترمینال های کانتینری بندر عباس و حمایت از توسعه صنعت گردشگری در ایران اظهار تمایل کرد.

قراردادهای بندری ← در بخشی از این نشست یادداشت تفاهم همکاری ایران و سوئیس در بخش دریایی و بندری میان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و شرکت کشتیرانی ام. اس. سی به عنوان دومین شرکت کشتی سازی دنیا به امضا رسید که بر اساس آن تردد مجدد شرکت های حمل و نقل دریایی سوئیس در دوران پسا برجام به بنادر ایران آغاز می شود.

شرکت ام. اس. سی. سوئیس یکی از بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی بزرگ جهان است که 14.9 درصد سهم بازار حمل و نقل دریایی جهان را بر عهده دارد؛ ضمن اینکه در بنادر ۵۵ کشور جهان ترمینال و پایانه بار دارد. این شرکت سوئیسی از بزرگ ترین دارندگان شبکه کشتی های تفریحی در جهان محسوب می شود.

بر اساس این یادداشت تفاهم مقرر شد شرکت ام. اس. سی. سوئیس فعالیت های بندری خود را در بندر عباس، بنادر چاربهار و امام توسعه دهد. همچنین بر اساس این یادداشت تفاهم امکان انتقال کالاهای ایرانی از بنادر دنیا به طور مستقیم به مقصد بنادر ایران فراهم می شود. علاوه بر این، شرکت های سوئیسی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های حمل و نقل دریایی، توسعه بنادر ایران و افزایش سطح همکاری های دو کشور در زمینه توسعه تجهیزات و فناوری در صنعت دریایی و بندری ایران اعلام آمادگی کردند.

حمل و نقل ریلی ←دراین جلسه نماینده شرکت استادلر ریل نیز که یکی از بزرگ ترین شرکت های لوکوموتیوساز در جهان است، حضور داشت. این شرکت با شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای تولید لوکوموتیو در حال مذاکره است. همچنین قرار شد این شرکت برای توسعه همکاری ها با شرکت های ایرانی تولیدکننده لکوموتیو مذاکره کند. بر همین اساس شرکت استادلر ریل هم اکنون با شرکت مپنا لکوموتیو برای همکاری های مشترک در حال مذاکره است.

خودروهای سنگین سوئیسی در جاده های ایران ← نماینده شرکت تولیدکننده مینی بوس و اتوبوس های برقی سوئیس نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که تمایل خود را به تولید اتوبوس های برون شهری در ایران اعلام کرد. همچنین در این جلسه صدرالله بمانا، عضو هیأت عامل و توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت ناوگان جاده ای کشور گزارشی ارائه کرد که به گفته وی در حال حاضر حدود ۴۷۰ هزار دستگاه کامیون در ناوگان جاده ای کشور فعالند که ۱۴۷ هزار دستگاه با بیش از ۲۵ سال عمر فرسوده محسوب می شوند.

این مقام مسوول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته قرار است ۶۵ هزار کامیون طی پنج سال آینده نوسازی شوند که برای نوسازی ناوگان جاده ای نیازمند تامین فاینانس خارجی هستیم. البته در نظر داریم فناوری و تکنولوژی های جدید را برای کارخانجات خودروسازی داخلی وارد کنیم. بمانا تعداد ناوگان اتوبوس رانی کشور را بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۳ هزار دستگاه فرسوده هستند. ضمن اینکه حدود ۳۸ هزار دستگاه مینی بوس بین شهری در ناوگان جاده ای ایران فعال است که حدود ۲۱ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده محسوب می شوند.

قرارداد با سوئیسی ها در زمینه قرادادهای بندری، دومین قراردادی است که در یک ماه گذشته ایران با سایر کشورها منعقد کرده است. به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی نیز در کنار توجه به وضعیت راه های هوایی و جاده ای بیش از پیش به فکر توسعه بنادر و جذب گردشگر و سرمایه گذار افتاده است. هفته گذشته ایران و عمان برای توسعه سه بندر قراردادهایی منعقد کردند.


1394/12/10
0
/
3
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333