رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

انعقاد دو قرار داد جدید رنو با ایران خودرو و سایپا
اهمیت : مهم

10

طی چند هفته اخیر افزایش همکاری ایران خودرو با پژو و همچنین برخی اخبار از قرار داد همکاری مشترک رنو با سایپا سبب به وجود آمدن شایعاتی از قطع همکاری ایران خودرو با رنو شده است اما پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو و همچنین مدیر عامل رنو ایران گفت در گفت وگو با اقتصادنیوز از دو برنامه جدا گانه با ایران خودرو و سایپا خبرداد.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصاد نیوز:

پیمان کارگر- مدیر خاورمیانه رنو و همچنین مدیر عامل رنو ایران گفت: ما دو همکاری مشترک با قرار داد هایی به صورت جدا گانه با سایپا و ایران خودرو منعقد خواهیم کرد. ابتدا با سایپا قرار داد را نهایی می کنیم و پس از آن به سراغ نهایی شدن قرار داد با ایران خودرو خواهیم رفت. بر اساس برنامه ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران خودرو و سایپا تغییر می کند به طوری که دو سرمایه گذاری مشترک جداگانه را با ایران خودرو و سایپا شکل خواهیم داد که این سرمایه گذاری مشترک در قالب یک جوینت ونچر با ایران خودرو و یک جوینت ونچر با سایپا خواهد بود.

وی درباره قرار داد با سایپا گفت: رنو در همکاری مشترک جدید 60 درصد و سایپا 40 درصد سهم دارد با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود اینگونه مطمئن می شویم که می توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم البته هنوز در حال کار بر روی جزئیات قرار داد هستیم.

وی درباره احتمال خرید شرکت بن رو نیز توضیح داد: بن رو هم یکی از شرکت هایی است که باز دید کردیم و برای تولید زیر نظر داریم به هر حال همانطور که گفتم قصد ما انتخاب یک سایت جدید در سایپا برای قرار داد جدید همکاری مشترکمان است همکاری با پارس خودرو البته در قالب مدل های فعلی ادامه خواهد داشت ولی برای محصولات جدید با سایپا احتمال دارد سایت دیگری انتخاب شود.

وی ادامه داد: برنامه داریم مجموعه خودروهایی که بر روی پلت فرم جدید کلاس B رنو با نام 52 تولید می شود را با سایپا تولید کنیم. محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودرو ها در سایپا همزمان با سایت های دیگر رنو رخ خواهد داد.

برنامه رنو برای خرید برخی خودروسازان ایرانی← کارگر درباره احتمال تولید مستقیم رنو در ایران هم گفت: ما هم اکنون به غیر از کرمان خودرو از سایت های تولیدی دیگر خودرو در ایران هم بازدید کرده ایم همانطور که گفتم برای تولید برخی خودرو ها اگر لازم باشد میل داریم مستقیما وارد عمل شویم و اگر محصولی را ایران خوردو و سایپا نخواستند خودمان در ایران تولید کنیم برای همین احتیاج به سایت تولید خودرو در ایران داریم.

وی در پاسح به این سوال که پژو در قرار داد جدیدش با ایران خودرو قرار است 30 درصد محصولات تولیدی از ایران را صادر کند شما در زمینه صادرات چگونه عمل می کنید؟ گفت: ما می خواهیم ایران را پایگاه تولیدی رنو در خاورمیانه کنیم به خاطر صادرات به کشورهای خاورمیانه ما محصولاتی را در ایران تولید می کنیم که همه جدید ترین مدل ها رنو برای بازار خاورمیانه باشند چون نمی توانیم مثلا تندر 90 را به امارات و قطر صادر کنیم اما داستر جدید، کپچر و کلیو را می توانیم از طریق ایران به خاورمیانه صادر کنیم.

او افزود: بازار خاورمانیه رنو کمی با خاورمیانه جغرافیایی فرق دارد کشورهای شمال آفریقا در تقسیم بندی خاورمیانه رنو نیستند البته مصر در این بین موردی خاص است. از نظر رنو خاورمیانه بحرین، قطر، امارات، عمان، عربستان، یمن، عراق، اردن، لبنان، سوریه و مصر است که نیاز این کشورها توسط ایران تامین خواهند شد البته سوریه به دلیل شرایط جنگی فعلا در برنامه نیست.

کارگر گفت: بازار خاورمیانه بدون در نظر گرفتن ایران، سالیانه یک میلیون 500 هزار دستگاه کشش دارد ایران هم به تنهایی هم اکنون همین مقدار و در چند سال آینده یک میلیون 800 هزار دستگاه کشش داشته باشد که تا سال 2020 فکر می کنیم برای بازار ایران تا دو میلیون خودرو تقاضا نیز به وجود آید. برای بازار خاورماینه رنو سیمبل، داستر، کوئید، کپچر، کیلیو عرضه خواهیم کرد و اگر مگان در ایران تولید شود مگان از طریق ایران تامین خواهد شد برای بازار عراق هم تندر 90 از ایران صادر خواهد شد.

فولکس با رنو نمی تواند رقابت کند← کارگر در مورد احتمال ورود فولگس واگن به ایران خاطر نشان کرد: مانند پژو ما با فولکس واگن هم رقابت می کنیم نکته مهم این است که ارزان ترین خودرو های فولکس واگن هم در ایران گران تمام می شوند حتی خودرو های برند اشکودا هم در ارزان ترین مدل ها از نظر قیمت و کیفیت قادر به رقابت با محصولات رنو نیستند. چرا که ارزان ترین مدل های اشکودا در کلاس های مشابه از محصولات رنو گران تر تمام می شوند. در هر حال شما به بازار های جهانی نگاه کنید در بازار الجزایر رنو 32 درصد بازار و در مراکش 38 درصد بازار را در اختیار دارد.

وی درباره خرید بخشی از مگاموتور توضیح داد: یکی از بخش های مهم سرمایه گذاری مستقیم رنو در ایران در زمینه تولید موتور است. ما هم اکنون با سایپا در حال مذاکره هستیم تا کارخانه مگا دو رو بخریم تا از تولیدات این کارخانه موتورسازی برای تولیدات رنو در ایران استفاده شود. همانطور که گفتم ما می خواهیم موتورهای خود را به طور مستقیم در ایران تولید کنیم چون باید در این بخش به داخلی سازی بالایی دست پیدا کنیم باید بتوانیم نیاز ایران را تامین کنیم و اگر توانستیم به رنو هم صادرات انجام بدهیم برای همین می خواهیم کارخانه شمالی مگا موتور را بخریم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.

طی چند هفته اخیر افزایش همکاری ایران خودرو با پژو و همچنین برخی اخبار از قرار داد همکاری مشترک رنو با سایپا سبب به وجود آمدن شایعاتی از قطع همکاری ایران خودرو با رنو شده است اما پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو و همچنین مدیر عامل رنو ایران گفت در گفت وگو با اقتصادنیوز از دو برنامه جدا گانه با ایران خودرو و سایپا خبرداد.
نهایت‌نگر:

به گزارش اقتصاد نیوز:

پیمان کارگر- مدیر خاورمیانه رنو و همچنین مدیر عامل رنو ایران گفت: ما دو همکاری مشترک با قرار داد هایی به صورت جدا گانه با سایپا و ایران خودرو منعقد خواهیم کرد. ابتدا با سایپا قرار داد را نهایی می کنیم و پس از آن به سراغ نهایی شدن قرار داد با ایران خودرو خواهیم رفت. بر اساس برنامه ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران خودرو و سایپا تغییر می کند به طوری که دو سرمایه گذاری مشترک جداگانه را با ایران خودرو و سایپا شکل خواهیم داد که این سرمایه گذاری مشترک در قالب یک جوینت ونچر با ایران خودرو و یک جوینت ونچر با سایپا خواهد بود.

وی درباره قرار داد با سایپا گفت: رنو در همکاری مشترک جدید 60 درصد و سایپا 40 درصد سهم دارد با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود اینگونه مطمئن می شویم که می توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم البته هنوز در حال کار بر روی جزئیات قرار داد هستیم.

وی درباره احتمال خرید شرکت بن رو نیز توضیح داد: بن رو هم یکی از شرکت هایی است که باز دید کردیم و برای تولید زیر نظر داریم به هر حال همانطور که گفتم قصد ما انتخاب یک سایت جدید در سایپا برای قرار داد جدید همکاری مشترکمان است همکاری با پارس خودرو البته در قالب مدل های فعلی ادامه خواهد داشت ولی برای محصولات جدید با سایپا احتمال دارد سایت دیگری انتخاب شود.

وی ادامه داد: برنامه داریم مجموعه خودروهایی که بر روی پلت فرم جدید کلاس B رنو با نام 52 تولید می شود را با سایپا تولید کنیم. محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودرو ها در سایپا همزمان با سایت های دیگر رنو رخ خواهد داد.

برنامه رنو برای خرید برخی خودروسازان ایرانی← کارگر درباره احتمال تولید مستقیم رنو در ایران هم گفت: ما هم اکنون به غیر از کرمان خودرو از سایت های تولیدی دیگر خودرو در ایران هم بازدید کرده ایم همانطور که گفتم برای تولید برخی خودرو ها اگر لازم باشد میل داریم مستقیما وارد عمل شویم و اگر محصولی را ایران خوردو و سایپا نخواستند خودمان در ایران تولید کنیم برای همین احتیاج به سایت تولید خودرو در ایران داریم.

وی در پاسح به این سوال که پژو در قرار داد جدیدش با ایران خودرو قرار است 30 درصد محصولات تولیدی از ایران را صادر کند شما در زمینه صادرات چگونه عمل می کنید؟ گفت: ما می خواهیم ایران را پایگاه تولیدی رنو در خاورمیانه کنیم به خاطر صادرات به کشورهای خاورمیانه ما محصولاتی را در ایران تولید می کنیم که همه جدید ترین مدل ها رنو برای بازار خاورمیانه باشند چون نمی توانیم مثلا تندر 90 را به امارات و قطر صادر کنیم اما داستر جدید، کپچر و کلیو را می توانیم از طریق ایران به خاورمیانه صادر کنیم.

او افزود: بازار خاورمانیه رنو کمی با خاورمیانه جغرافیایی فرق دارد کشورهای شمال آفریقا در تقسیم بندی خاورمیانه رنو نیستند البته مصر در این بین موردی خاص است. از نظر رنو خاورمیانه بحرین، قطر، امارات، عمان، عربستان، یمن، عراق، اردن، لبنان، سوریه و مصر است که نیاز این کشورها توسط ایران تامین خواهند شد البته سوریه به دلیل شرایط جنگی فعلا در برنامه نیست.

کارگر گفت: بازار خاورمیانه بدون در نظر گرفتن ایران، سالیانه یک میلیون 500 هزار دستگاه کشش دارد ایران هم به تنهایی هم اکنون همین مقدار و در چند سال آینده یک میلیون 800 هزار دستگاه کشش داشته باشد که تا سال 2020 فکر می کنیم برای بازار ایران تا دو میلیون خودرو تقاضا نیز به وجود آید. برای بازار خاورماینه رنو سیمبل، داستر، کوئید، کپچر، کیلیو عرضه خواهیم کرد و اگر مگان در ایران تولید شود مگان از طریق ایران تامین خواهد شد برای بازار عراق هم تندر 90 از ایران صادر خواهد شد.

فولکس با رنو نمی تواند رقابت کند← کارگر در مورد احتمال ورود فولگس واگن به ایران خاطر نشان کرد: مانند پژو ما با فولکس واگن هم رقابت می کنیم نکته مهم این است که ارزان ترین خودرو های فولکس واگن هم در ایران گران تمام می شوند حتی خودرو های برند اشکودا هم در ارزان ترین مدل ها از نظر قیمت و کیفیت قادر به رقابت با محصولات رنو نیستند. چرا که ارزان ترین مدل های اشکودا در کلاس های مشابه از محصولات رنو گران تر تمام می شوند. در هر حال شما به بازار های جهانی نگاه کنید در بازار الجزایر رنو 32 درصد بازار و در مراکش 38 درصد بازار را در اختیار دارد.

وی درباره خرید بخشی از مگاموتور توضیح داد: یکی از بخش های مهم سرمایه گذاری مستقیم رنو در ایران در زمینه تولید موتور است. ما هم اکنون با سایپا در حال مذاکره هستیم تا کارخانه مگا دو رو بخریم تا از تولیدات این کارخانه موتورسازی برای تولیدات رنو در ایران استفاده شود. همانطور که گفتم ما می خواهیم موتورهای خود را به طور مستقیم در ایران تولید کنیم چون باید در این بخش به داخلی سازی بالایی دست پیدا کنیم باید بتوانیم نیاز ایران را تامین کنیم و اگر توانستیم به رنو هم صادرات انجام بدهیم برای همین می خواهیم کارخانه شمالی مگا موتور را بخریم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر نماد ، مثبت خواهد بود.
1394/11/25
0
/
2
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333