رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

تفاهم‌نامه مطالعاتی کریدور بندر امام-بازرگان
اهمیت : مهم

9

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال اولین گردهمایی فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا تفاهم نامه مطالعات امکان سنجی کریدور بندر امام در جنوب تا مرز بازرگان به امضا رسید.
خبرگزاری مهر:

علی نورزاد ضمن اعلام این خبر گفت: اولین گردهمایی فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا پس از اجرایی شدن برجام با حضور وزیر راه و شهرسازی و بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان اقتصادی از کشور ایتالیا در ایران برگزار شد.

وی اظهار داشت: به دنبال نشست های صورت گرفته در روز ۲۰ بهمن ماه میان سران دو کشور، اولین تفاهم نامه میان شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت ساخت و بهره برداری راه های ایتالیا در خصوص کریدور شماره ۱۰ که شامل مسیر بندر امام در جنوب تا مرز بازرگان است، امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد ۵ ماهه نسبت به تهیه مطالعات امکان سنجی عنوان کرد: در صورت تایید مطالعات، فاز دوم کار برای ارایه بسته تامین مالی از سوی طرف ایتالیایی عملیاتی می شود. این فاز بین ۳ تا ۶ ماه پیش بینی شده است و در صورت تصویب بسته پیشنهادی تامین مالی، قرارداد اجرایی قطعات مصوب محور امضا خواهد شد.

نورزاد در خصوص نوع قرارداد در این تفاهم نامه تصریح کرد: در این راستا قطعاتی که طبق مطالعات با مشخصات آزادراه تعریف شده باشد تحت چارچوب BOT و قطعاتی که با مشخصات بزرگراهی باشد تحت قرارداد BLT اجرایی می شود.

همکاری ریلی ایران و ایتالیا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین از توافق بر سر نظارت بر اجرای راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با همکاری کشور ایتالیا خبر داد و گفت: این نظارت به صورت مشارکتی توسط ایران و ایتالیا صورت می گیرد تا احداث این پروژه بر مبنای بالاترین استانداردهای بین المللی انجام شود.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال ایجاد شبکه ای از قطارهای سریع السیر است و در همین راستا قطار سریع السیر تهران- مشهد در وزارت راه و شهرسازی نیز تعریف شده است و همکاری ما با ایتالیا در راه آهن تهران- قم- اصفهان جزو اولین قراردادهای کشور در توسعه زیرساخت ها در شرایط پسابرجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت کشور ایتالیا در صنعت حمل و نقل ریلی و قطارهای سریع السیر عنوان کرد: عمده هدف ما در صنعت حمل و نقل ریلی تکمیل شبکه های ریلی است که نقاط مختلف را در آسیا به هم متصل می کند و با توجه به تجربیات مفید ایتالیا در این عرصه می توانیم شاهد همکاری های سازنده ای در این عرصه باشیم.

وی، توسعه حمل و نقل در بخش باری و مسافری و توسعه کریدورهای ریلی کشور را از اولویت های صنعت ریلی کشور عنوان کرد و گفت: با وجود منابع غنی معدنی در کشور انتقال این کالاهای معدنی از طریق ریل می تواند هم از نظر کاهش مصرف سوخت و هم از نظر هزینه بسیار موثر باشد، به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی ما افزایش ظرفیت خطوط ریلی به منظور انتقال بخش عمده ای از جابه جایی بار از جاده به ریل است.

هیاتی متشکل از ۳۰۰ بازرگان و تاجر ایتالیایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در تهران در بخش های مختلف اقتصادی با شرکت های دولتی و خصوصی مذاکره کردند که شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یکی از حوزه های مورد علاقه این هیات تجاری بود.




برچسب‌ها:


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال اولین گردهمایی فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا تفاهم نامه مطالعات امکان سنجی کریدور بندر امام در جنوب تا مرز بازرگان به امضا رسید.
خبرگزاری مهر:

علی نورزاد ضمن اعلام این خبر گفت: اولین گردهمایی فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا پس از اجرایی شدن برجام با حضور وزیر راه و شهرسازی و بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان اقتصادی از کشور ایتالیا در ایران برگزار شد.

وی اظهار داشت: به دنبال نشست های صورت گرفته در روز ۲۰ بهمن ماه میان سران دو کشور، اولین تفاهم نامه میان شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت ساخت و بهره برداری راه های ایتالیا در خصوص کریدور شماره ۱۰ که شامل مسیر بندر امام در جنوب تا مرز بازرگان است، امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد ۵ ماهه نسبت به تهیه مطالعات امکان سنجی عنوان کرد: در صورت تایید مطالعات، فاز دوم کار برای ارایه بسته تامین مالی از سوی طرف ایتالیایی عملیاتی می شود. این فاز بین ۳ تا ۶ ماه پیش بینی شده است و در صورت تصویب بسته پیشنهادی تامین مالی، قرارداد اجرایی قطعات مصوب محور امضا خواهد شد.

نورزاد در خصوص نوع قرارداد در این تفاهم نامه تصریح کرد: در این راستا قطعاتی که طبق مطالعات با مشخصات آزادراه تعریف شده باشد تحت چارچوب BOT و قطعاتی که با مشخصات بزرگراهی باشد تحت قرارداد BLT اجرایی می شود.

همکاری ریلی ایران و ایتالیا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین از توافق بر سر نظارت بر اجرای راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با همکاری کشور ایتالیا خبر داد و گفت: این نظارت به صورت مشارکتی توسط ایران و ایتالیا صورت می گیرد تا احداث این پروژه بر مبنای بالاترین استانداردهای بین المللی انجام شود.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال ایجاد شبکه ای از قطارهای سریع السیر است و در همین راستا قطار سریع السیر تهران- مشهد در وزارت راه و شهرسازی نیز تعریف شده است و همکاری ما با ایتالیا در راه آهن تهران- قم- اصفهان جزو اولین قراردادهای کشور در توسعه زیرساخت ها در شرایط پسابرجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت کشور ایتالیا در صنعت حمل و نقل ریلی و قطارهای سریع السیر عنوان کرد: عمده هدف ما در صنعت حمل و نقل ریلی تکمیل شبکه های ریلی است که نقاط مختلف را در آسیا به هم متصل می کند و با توجه به تجربیات مفید ایتالیا در این عرصه می توانیم شاهد همکاری های سازنده ای در این عرصه باشیم.

وی، توسعه حمل و نقل در بخش باری و مسافری و توسعه کریدورهای ریلی کشور را از اولویت های صنعت ریلی کشور عنوان کرد و گفت: با وجود منابع غنی معدنی در کشور انتقال این کالاهای معدنی از طریق ریل می تواند هم از نظر کاهش مصرف سوخت و هم از نظر هزینه بسیار موثر باشد، به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی ما افزایش ظرفیت خطوط ریلی به منظور انتقال بخش عمده ای از جابه جایی بار از جاده به ریل است.

هیاتی متشکل از ۳۰۰ بازرگان و تاجر ایتالیایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در تهران در بخش های مختلف اقتصادی با شرکت های دولتی و خصوصی مذاکره کردند که شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یکی از حوزه های مورد علاقه این هیات تجاری بود.




برچسب‌ها:

1394/11/24
0
/
0
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333