رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

هزار صادرکننده ایرانی گرد هم آمدند
اهمیت : مهم

11

اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران با حضور هزار صادرکننده برتر کشور، اعضای اتاق بازرگانی، مشاور سابق بانک جهانی و همچنین مسئولان مرتبط با صادرات کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و در آن فرصت‌های صادراتی ایران به کشورهای همسایه در فضای پس از برجام بررسی شد.
نهایت‌نگر:


مهرزاد خویی، دبیر برگزار کننده نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) و مدیر عامل زودل، با بیان اینکه شرکت های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردارند، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1393 حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از 31 میلیارد دلار بوده است و این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان پذیر است و فقط باید راه های توسعه آن را پیدا کرد.

وی در این کنفرانس، ضمن معرفی پلتفرم صادراتی آنلاین زودل، دمویی از امکانات آن، همچون ساخت سریع فروشگاه صادراتی آنلاین به چندین زبان زنده دنیا، عکس برداری از محصولات و ارتباط مستقیم با خریداران در کشورهای منطقه و در آینده در جهان ارائه داد.

رشد اقتصادی چهار درصدی ایران در سال آینده و فرصت های صادرات
نادره شاملو، مشاور سابق بانک جهانی، یکی از سخنرانان این همایش بود. او با بیان اینکه با کاهش قیمت نفت باید صادرات غیرنفتی کالا از ایران به کشورهای منطقه و بازارهای جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: با لغو تحریم ها هزینه های صادرات ایران کم می شود ضمن اینکه اموال ایران در خارج از کشور نیز برای رشد و توسعه اقتصادی می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین از پیش بینی صندوق بین المللی پول مبنی بر رشد چهار درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: با رفع موانع تحریم و اجرای برجام بار دیگر می توان شاهد رشد بهره وری در حوزه تولید کالا و خدمات باشیم.

سعید رحمانی مدیرعامل شرکت سرآوا، از سخنرانان این کنفرانس با توجه به نقش پراهمیت اینترنت در تجارت و بازاریابی به نکاتی در این خصوص اشاره کرد. وی جمعیت جوان و تحصیلکرده، ضریب نفوذ بالای اینترنت و موبایل، رشد قابل توجه در پرداخت های الکترونیک و همچنین کشور ایران به عنوان بزرگترین بازار اینترنت در خاورمیانه را به عنوان فرصت های بازار قلمداد کرد.

رحمانی به این موضوع اشاره کرد که تعداد زیادی از شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای توسعه یافته از اینترنت برای ارتباط با مشتریانشان استفاده می کنند. در این راستا وی نقش پرتال های اینترنتی B2B را بسیار پراهمیت دانسته و ساده سازی تجارت، ایجاد یک منبع اطلاعاتی قوی و همچنین دسترسی به بازارهای خارجی را از موارد اهمیت این پرتال ها ذکر کرد.

وی در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که در طول 3 سال اخیر، شرکت های کوچک و متوسط در کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی توانسته اند بیش از 2 برابر رشد داشته باشند و همچنین درآمد حاصل از صادرات خود را به 2.1 برابر افزایش دهند.

از دیگر سخنرانان این کنفرانس سید جلال ابراهیمی دبیرکل شورای بازرگانی ایران-ترکیه، شریف نظام مافی ریاست اتاق بازرگانی ایران_ سوییس، امیر عابدی ریاست شورای بازرگانی ایران-قزاقستان، سید فرج شهیدی رایزن بازرگانی ایران در کشور آذربایجان، ابراهیم محمدرضازاده رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق، محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، حمید زادبوم رایزن بازرگانی ایران در ترکیه، غلامرضا نجاری عضو هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، آرش شهرآئینی عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ، شاهرخ ظهیری، نایب رییس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و بسیاری از دیگر فعالان اقتصادی بودند.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور، بررسی مسائل و چالش های مالی به خصوص در سطح بین الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش ها، بررسی جدیدترین روش های فروش و بازاریابی در تجارت بین الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه ها و موضوعات این کنفرانس بود.


برچسب‌ها:


اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران با حضور هزار صادرکننده برتر کشور، اعضای اتاق بازرگانی، مشاور سابق بانک جهانی و همچنین مسئولان مرتبط با صادرات کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و در آن فرصت‌های صادراتی ایران به کشورهای همسایه در فضای پس از برجام بررسی شد.
نهایت‌نگر:


مهرزاد خویی، دبیر برگزار کننده نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) و مدیر عامل زودل، با بیان اینکه شرکت های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردارند، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1393 حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از 31 میلیارد دلار بوده است و این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان پذیر است و فقط باید راه های توسعه آن را پیدا کرد.

وی در این کنفرانس، ضمن معرفی پلتفرم صادراتی آنلاین زودل، دمویی از امکانات آن، همچون ساخت سریع فروشگاه صادراتی آنلاین به چندین زبان زنده دنیا، عکس برداری از محصولات و ارتباط مستقیم با خریداران در کشورهای منطقه و در آینده در جهان ارائه داد.

رشد اقتصادی چهار درصدی ایران در سال آینده و فرصت های صادرات
نادره شاملو، مشاور سابق بانک جهانی، یکی از سخنرانان این همایش بود. او با بیان اینکه با کاهش قیمت نفت باید صادرات غیرنفتی کالا از ایران به کشورهای منطقه و بازارهای جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: با لغو تحریم ها هزینه های صادرات ایران کم می شود ضمن اینکه اموال ایران در خارج از کشور نیز برای رشد و توسعه اقتصادی می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین از پیش بینی صندوق بین المللی پول مبنی بر رشد چهار درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: با رفع موانع تحریم و اجرای برجام بار دیگر می توان شاهد رشد بهره وری در حوزه تولید کالا و خدمات باشیم.

سعید رحمانی مدیرعامل شرکت سرآوا، از سخنرانان این کنفرانس با توجه به نقش پراهمیت اینترنت در تجارت و بازاریابی به نکاتی در این خصوص اشاره کرد. وی جمعیت جوان و تحصیلکرده، ضریب نفوذ بالای اینترنت و موبایل، رشد قابل توجه در پرداخت های الکترونیک و همچنین کشور ایران به عنوان بزرگترین بازار اینترنت در خاورمیانه را به عنوان فرصت های بازار قلمداد کرد.

رحمانی به این موضوع اشاره کرد که تعداد زیادی از شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای توسعه یافته از اینترنت برای ارتباط با مشتریانشان استفاده می کنند. در این راستا وی نقش پرتال های اینترنتی B2B را بسیار پراهمیت دانسته و ساده سازی تجارت، ایجاد یک منبع اطلاعاتی قوی و همچنین دسترسی به بازارهای خارجی را از موارد اهمیت این پرتال ها ذکر کرد.

وی در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که در طول 3 سال اخیر، شرکت های کوچک و متوسط در کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی توانسته اند بیش از 2 برابر رشد داشته باشند و همچنین درآمد حاصل از صادرات خود را به 2.1 برابر افزایش دهند.

از دیگر سخنرانان این کنفرانس سید جلال ابراهیمی دبیرکل شورای بازرگانی ایران-ترکیه، شریف نظام مافی ریاست اتاق بازرگانی ایران_ سوییس، امیر عابدی ریاست شورای بازرگانی ایران-قزاقستان، سید فرج شهیدی رایزن بازرگانی ایران در کشور آذربایجان، ابراهیم محمدرضازاده رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق، محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، حمید زادبوم رایزن بازرگانی ایران در ترکیه، غلامرضا نجاری عضو هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، آرش شهرآئینی عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ، شاهرخ ظهیری، نایب رییس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و بسیاری از دیگر فعالان اقتصادی بودند.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور، بررسی مسائل و چالش های مالی به خصوص در سطح بین الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش ها، بررسی جدیدترین روش های فروش و بازاریابی در تجارت بین الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه ها و موضوعات این کنفرانس بود.


برچسب‌ها:

1394/11/20
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333