رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

حذف قیمت مصرف‌کننده از روی برخی مواد غذایی
اهمیت : مهم

11

بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضروری حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.
اقتصاد آنلاین:

درج قیمت مصرف کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و ۱۲ تا ۱۵ درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر سود عمده فروشی سه درصد و سود خرده فروشی 12تا 15 درصد است، درحالیکه در برخی کالاها شاهدیم سودهای 100 درصدی دریافت می شود که به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضروری حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.

حذف قیمت مصرف کننده از روی چیپس و پفک در اولویت

محمد آقاطاهر، اظهار کرد: این طرح در مرحله اول در تنقلاتی مثل پفک و چیپس اجرایی می شود و عرضه کنندگان موظفند بعد از احتساب سود خود آن را به خریدار بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که با این طرح برخی از عرضه کنندگان ممکن است کالاها را با اختلاف قیمت بالاتری بفروشند، گفت: بازرسان مربوطه بر این کار نظارت می کنند و طبیعی است با این کار قیمت کالاها ارزان تر از سابق می شود.

آقاطاهر ادامه داد: بعد از بررسی تبعات آن، این طرح در بقیه کالاها نیز اجرایی می شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در عین حال بیان کرد: در کشورهای دیگر هم بر اساس اعتمادی که وجود دارد قیمت مصرف کننده روی کالاها درج نمی شود ولی بر اساس رقابتی که بین فروشگاه ها و مراکز عرضه وجود دارد هیچ وقت کالاها گران عرضه نمی شوند و آن ها بر اساس سود محاسبه شده و واقعی اقدام به عرضه کالاها می کنند.


برچسب‌ها:

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت غیرقابل پیش‌بینی است.
آزادسازی قیمت یکی از راه های افزایش کارآیی در بازار محصولات غذایی می باشد که هم به نفع مصرف کننده و هم به تولیدکننده خواهد بود چراکه مکانیزم تعیین قیمت در بازار بر حسب تعادل میان عرضه و تقاضا است. اما با توجه به اینکه حجم فروش محصولات یاد شده در این خبر در میان سایر محصولات غذایی شرکت ها اندک است، می توان گفت تأثیر آزادسازی قیمتی بر روی فروش این شرکت ها چشمگیر نباشد و برای ملموس بودن این طرح باید منتظر اجرایی شدن آن در مورد محصولات ضروری باشیم.

بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضروری حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.
اقتصاد آنلاین:

درج قیمت مصرف کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و ۱۲ تا ۱۵ درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر سود عمده فروشی سه درصد و سود خرده فروشی 12تا 15 درصد است، درحالیکه در برخی کالاها شاهدیم سودهای 100 درصدی دریافت می شود که به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضروری حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.

حذف قیمت مصرف کننده از روی چیپس و پفک در اولویت

محمد آقاطاهر، اظهار کرد: این طرح در مرحله اول در تنقلاتی مثل پفک و چیپس اجرایی می شود و عرضه کنندگان موظفند بعد از احتساب سود خود آن را به خریدار بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که با این طرح برخی از عرضه کنندگان ممکن است کالاها را با اختلاف قیمت بالاتری بفروشند، گفت: بازرسان مربوطه بر این کار نظارت می کنند و طبیعی است با این کار قیمت کالاها ارزان تر از سابق می شود.

آقاطاهر ادامه داد: بعد از بررسی تبعات آن، این طرح در بقیه کالاها نیز اجرایی می شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در عین حال بیان کرد: در کشورهای دیگر هم بر اساس اعتمادی که وجود دارد قیمت مصرف کننده روی کالاها درج نمی شود ولی بر اساس رقابتی که بین فروشگاه ها و مراکز عرضه وجود دارد هیچ وقت کالاها گران عرضه نمی شوند و آن ها بر اساس سود محاسبه شده و واقعی اقدام به عرضه کالاها می کنند.


برچسب‌ها:

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت غیرقابل پیش‌بینی است.
آزادسازی قیمت یکی از راه های افزایش کارآیی در بازار محصولات غذایی می باشد که هم به نفع مصرف کننده و هم به تولیدکننده خواهد بود چراکه مکانیزم تعیین قیمت در بازار بر حسب تعادل میان عرضه و تقاضا است. اما با توجه به اینکه حجم فروش محصولات یاد شده در این خبر در میان سایر محصولات غذایی شرکت ها اندک است، می توان گفت تأثیر آزادسازی قیمتی بر روی فروش این شرکت ها چشمگیر نباشد و برای ملموس بودن این طرح باید منتظر اجرایی شدن آن در مورد محصولات ضروری باشیم.
1394/11/04
0
/
0
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333