رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

اروپا؛مهمترین بازار صادراتی محصولات پتروشیمی ایران
اهمیت : مهم

41

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از راه اندازی و ایجاد دفاتر و شرکت های مشترک برای فروش محصولات پتروشیمی ایران در برزیل، سوئیس، آلمان و انگلیس خبر داد. البته پیش از اعمال تحریم‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار اروپا را در اختیار صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی بود که متاسفانه پس از تحریم رقبا جایگزین شدند.
نهایت‌نگر:

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران :

مهدی شریفی نیک نفس مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی٬ با اشاره به آغاز برنامه ریزی های گسترده به منظور از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: هم اکنون ۹ دفتر بازرگانی در نقاط مختلف جهان به منظور فروش و صادرات محصولات پتروشیمی کشور فعال هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون چند شرکت به صورت شرکت های مشارکتی (جوینت ونچر یا کمپانی) در کشورهای مختلف فعال شده است، تصریح کرد: برای نمونه در چین سه دفتر، ۲۰ انبار و دو مخزن ذخیره سازی مواد شیمیایی و پتروشیمی در اختیار داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دفاتر فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران در هند، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان و انگلستان فعال شده اند، بیان کرد: علاوه بر این در کشورهای سوئیس، برزیل و اندونزی به صورت شرکت های جوینت ونچر حضور مستقیم داریم.

وی گفت در تمامی کشورهایی که دفتر فروش محصولات پتروشیمی داریم، انبار هم ایجاد کرده ایم، زیرا نیاز است برخی مواد پتروشیمی و پلیمری را در بازار موجود داشته باشیم تا قدرت چانه زنی بیشتری برای فروش داشته باشیم.

شریفی با بیان اینکه یکی از بازارهای مهم ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی اروپا است، تاکید کرد: پیش از اعمال تحریم ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار اروپا را در اختیار صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی بود که متاسفانه پس از تحریم رقبا جایگزین شدند.

وی گفت: پیشتر که مجتمع های پتروشیمی دولتی بودند، با نظر کارشناسی شرکت بازرگانی پتروشیمی می توانستیم تصمیم گیر باشیم که در کدام بازار حضور پیدا کنیم ولی هم اکنون چون مجتمع ها به بخش خصوص واگذار شده و خودشان تصمیم گیر هستند بیشتر به مسائلی چون سود، EPS و مارژین ها و این بحث ها توجه می کنند ممکن است از حضور در بازارهای مختلف غافل شویم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.
با توجه به کاهش جهانی قیمت محصولات پتروشیمی٬ یافتن بازار های صادراتی جدید به منظور حفظ و یا افزایش میزان فروش مجتمع های پتروشیمی و در نتیجه آن حفظ سودآوری شرکت ها٬ امری الزام آور و نتایج مثبتی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از راه اندازی و ایجاد دفاتر و شرکت های مشترک برای فروش محصولات پتروشیمی ایران در برزیل، سوئیس، آلمان و انگلیس خبر داد. البته پیش از اعمال تحریم‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار اروپا را در اختیار صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی بود که متاسفانه پس از تحریم رقبا جایگزین شدند.
نهایت‌نگر:

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران :

مهدی شریفی نیک نفس مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی٬ با اشاره به آغاز برنامه ریزی های گسترده به منظور از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: هم اکنون ۹ دفتر بازرگانی در نقاط مختلف جهان به منظور فروش و صادرات محصولات پتروشیمی کشور فعال هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون چند شرکت به صورت شرکت های مشارکتی (جوینت ونچر یا کمپانی) در کشورهای مختلف فعال شده است، تصریح کرد: برای نمونه در چین سه دفتر، ۲۰ انبار و دو مخزن ذخیره سازی مواد شیمیایی و پتروشیمی در اختیار داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دفاتر فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران در هند، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان و انگلستان فعال شده اند، بیان کرد: علاوه بر این در کشورهای سوئیس، برزیل و اندونزی به صورت شرکت های جوینت ونچر حضور مستقیم داریم.

وی گفت در تمامی کشورهایی که دفتر فروش محصولات پتروشیمی داریم، انبار هم ایجاد کرده ایم، زیرا نیاز است برخی مواد پتروشیمی و پلیمری را در بازار موجود داشته باشیم تا قدرت چانه زنی بیشتری برای فروش داشته باشیم.

شریفی با بیان اینکه یکی از بازارهای مهم ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی اروپا است، تاکید کرد: پیش از اعمال تحریم ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار اروپا را در اختیار صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی بود که متاسفانه پس از تحریم رقبا جایگزین شدند.

وی گفت: پیشتر که مجتمع های پتروشیمی دولتی بودند، با نظر کارشناسی شرکت بازرگانی پتروشیمی می توانستیم تصمیم گیر باشیم که در کدام بازار حضور پیدا کنیم ولی هم اکنون چون مجتمع ها به بخش خصوص واگذار شده و خودشان تصمیم گیر هستند بیشتر به مسائلی چون سود، EPS و مارژین ها و این بحث ها توجه می کنند ممکن است از حضور در بازارهای مختلف غافل شویم.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.
با توجه به کاهش جهانی قیمت محصولات پتروشیمی٬ یافتن بازار های صادراتی جدید به منظور حفظ و یا افزایش میزان فروش مجتمع های پتروشیمی و در نتیجه آن حفظ سودآوری شرکت ها٬ امری الزام آور و نتایج مثبتی را به همراه دارد.
1394/10/20
0
/
4
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333