رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

بازی جدید برای تحویل خودروهای اقساطی
اهمیت : عادی

11

از زمان ثبت نام وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، دبه خودروسازان آغاز شده و تا الان که زمان تحویل خودروهای در انبارمانده شده، این دبه تمامی ندارد! باز پرداخت ۷ ساله، ۴ ساله شد و خودروسازان برای ثبت نام سفته قبول نکردند.گروه خودروسازی سایپا دیروز طی بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، تحویل خودروهای اقساطی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی را به ارائه چک بانکی یا سفته معادل ۱۲۰ درصد مبلغ تسهیلات مشروط کرد.
نهایت‌نگر:

به گزارش خبرگزاری فارس :

شرکت سایپا دیروز با ابلاغ بخشنامه ای به نمایندگی های فروش خود از آنها خواست تا برای انجام فرآیند تحویل خودروها از مشتریان به اندازه ۱۲۰ درصد مبلغ تسهیلات، چک تضمینی بانکی یا سفته دریافت کنند. همچنین در این بخشنامه از مشتریان خواسته شده تا گواهی فک پلاک از محضر تهیه و به نمایندگی ارائه کنند. این در حالی است که در زمان ثبت نام فروش خودرو به اندازه اقساط تسهیلات از مشتریان چک بانکی دریافت شده بود.

محمد طاعتی یکی از خریداران تندر ۹۰ سایپا در این مورد به فارس گفت: روزی که برای خرید خودرو ثبت نام کردم صحبتی از دریافت چک یا سفته اضافه نبود اما حالا نمایندگی سایپا برای تحویل خودرو از من خواسته تا ۵۰ میلیون تومان سفته ارائه کنم.

وی ادامه داد: در زمان ثبت نام به اندازه اقساط تسهیلات ۳۶ ماهه، چک بانکی ارائه کرده بودم اما امروز اعلام کردند که باز هم باید چک اضافه تحویل دهم.

این خریدار خودرو تصریح کرد: طبق اعلام نمایندگی سایپا، زمان ۳۰ روزه تعیین شده برای تحویل خودرو از روز ارائه چک یا سفته اضافه محاسبه خواهد شد، در حالی که در قرارداد عنوان شده که مدت زمان تحویل خودرو ۳۰ روز پس از تکمیل وجه خواهد بود.

ازی جدید خودروسازان برای تحویل خودرو در حالی اتفاق افتاده که خودروسازان بر سر تأمین اعتبار طرح فروش اقساطی خودرو با بانک مرکزی دچار چالش جدی شده بودند و به گفته مسئولان بانک مرکزی، خودروسازان تضمین های لازم را برای دریافت تسهیلات ارائه نکرده بودند و حاضر به پشت نویسی چک های بانکی نبودند.

به نظر می رسد اقدام جدید سایپا برای دریافت چک یا سفته اضافه به دنبال همین اختلاف خودروسازان و بانک مرکزی باشد.


برچسب‌ها:

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت غیرقابل پیش‌بینی است.
فضای بی اعتمادی ناشی از رفتار خودرو سازان در قبال تعهداتشان٬ بیش از پیش افکار را به سمتی می برد که ای کاش این تسهیلات در بخش دیگری ارائه می شد و نجات بخش صنعت دیگری٬ موضوعی که در اکثر پایگاه های خبری بدان اشاره شده است. بدون ایجاد موجی از نارضایتی مردم.

از زمان ثبت نام وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، دبه خودروسازان آغاز شده و تا الان که زمان تحویل خودروهای در انبارمانده شده، این دبه تمامی ندارد! باز پرداخت ۷ ساله، ۴ ساله شد و خودروسازان برای ثبت نام سفته قبول نکردند.گروه خودروسازی سایپا دیروز طی بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، تحویل خودروهای اقساطی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی را به ارائه چک بانکی یا سفته معادل ۱۲۰ درصد مبلغ تسهیلات مشروط کرد.
نهایت‌نگر:

به گزارش خبرگزاری فارس :

شرکت سایپا دیروز با ابلاغ بخشنامه ای به نمایندگی های فروش خود از آنها خواست تا برای انجام فرآیند تحویل خودروها از مشتریان به اندازه ۱۲۰ درصد مبلغ تسهیلات، چک تضمینی بانکی یا سفته دریافت کنند. همچنین در این بخشنامه از مشتریان خواسته شده تا گواهی فک پلاک از محضر تهیه و به نمایندگی ارائه کنند. این در حالی است که در زمان ثبت نام فروش خودرو به اندازه اقساط تسهیلات از مشتریان چک بانکی دریافت شده بود.

محمد طاعتی یکی از خریداران تندر ۹۰ سایپا در این مورد به فارس گفت: روزی که برای خرید خودرو ثبت نام کردم صحبتی از دریافت چک یا سفته اضافه نبود اما حالا نمایندگی سایپا برای تحویل خودرو از من خواسته تا ۵۰ میلیون تومان سفته ارائه کنم.

وی ادامه داد: در زمان ثبت نام به اندازه اقساط تسهیلات ۳۶ ماهه، چک بانکی ارائه کرده بودم اما امروز اعلام کردند که باز هم باید چک اضافه تحویل دهم.

این خریدار خودرو تصریح کرد: طبق اعلام نمایندگی سایپا، زمان ۳۰ روزه تعیین شده برای تحویل خودرو از روز ارائه چک یا سفته اضافه محاسبه خواهد شد، در حالی که در قرارداد عنوان شده که مدت زمان تحویل خودرو ۳۰ روز پس از تکمیل وجه خواهد بود.

ازی جدید خودروسازان برای تحویل خودرو در حالی اتفاق افتاده که خودروسازان بر سر تأمین اعتبار طرح فروش اقساطی خودرو با بانک مرکزی دچار چالش جدی شده بودند و به گفته مسئولان بانک مرکزی، خودروسازان تضمین های لازم را برای دریافت تسهیلات ارائه نکرده بودند و حاضر به پشت نویسی چک های بانکی نبودند.

به نظر می رسد اقدام جدید سایپا برای دریافت چک یا سفته اضافه به دنبال همین اختلاف خودروسازان و بانک مرکزی باشد.


برچسب‌ها:

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت غیرقابل پیش‌بینی است.
فضای بی اعتمادی ناشی از رفتار خودرو سازان در قبال تعهداتشان٬ بیش از پیش افکار را به سمتی می برد که ای کاش این تسهیلات در بخش دیگری ارائه می شد و نجات بخش صنعت دیگری٬ موضوعی که در اکثر پایگاه های خبری بدان اشاره شده است. بدون ایجاد موجی از نارضایتی مردم.
1394/09/10
0
/
1
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333