رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

چهره جدید "خپارس" با افزایش ۴۸ درصدی زیان رونمایی شد
اهمیت : مهم

3

زیان هر سهم پارس خودرو با ۴۸ درصد افزایش به ۴۷۲ ریال در عملکرد ۹ ماهه رسید تا این شرکت پر معامله ماه های گذشته، منتظر بازگشایی نماد و واکنش طرفدارانش باشد.
بورس نیوز:

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهام شرکت پارس خودرو بعد از توقف نماد معاملاتی در 23 مهر سال جاری دارای شایعاتی چون مشارکت با رنو فرانسه و اعلام تعدیل مثبت سود قابل توجه بود. اما بعد از ارایه گزارش عملکرد 6 ماهه توسط شرکت مشخص شد نه تنها چنین شایعاتی صحت ندارد بلکه سود 14 ریالی هر سهم به 318 ریال زیان تغییر و با افزایش زیان انباشته به بیش از 504 میلیارد تومان و مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت همراه شده است.

اما واکنش سهامداران بعد از بازگشایی نماد در ۲۸ آبان به افزایش بهای هر سهم "خپارس" از ۶۶ تومان (۲۳ مهر) به ۸۹ تومان منتهی و سپس با نوسان های متعددی به ۶۹ تومان تا قبل از توقف مجدد نماد یعنی اول بهمن منتهی شد.

در این میان طی هفته های متعدد معاملات "خپارس" با آمارهای قابل توجهی همراه بود و سهام آن با صف های خرید و فروش چند باره و نوسان قیمت بین ۹۴ تا ۶۵ تومان داد و ستد می شد ولی با توقف نماد مشخص شد این شرکت به رغم بهبود تولید تندر ۹۰ با افزایش زیان همراه است.

حال در شرایطی انتظار ازدیاد 20 تا 30 درصدی زیان این شرکت (http://goo.gl/ZHsz4X) وجود داشت که با انتشار گزارش عملکرد 9 ماهه مشخص شد این زیان بیش از 48 درصد است.

براساس گزارش عملکرد ۹ ماهه پارس خودرو ، زیان ۳۱۸ ریالی هر سهم به ۴۷۲ ریال رسیده و از این رقم ۸۰ درصد معادل ۳۷۶ ریال در سه فصل گذشته محقق شده است. همچنین زیان انباشته این شرکت ۶۷۷ میلیارد تومانی از ۵۰۴ به ۵۸۹ میلیارد تومان رسیده تا زمینه خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت بسیار سخت تر از گذشته باشد.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر بازار غیرقابل پیش‌بینی است.
.

زیان هر سهم پارس خودرو با ۴۸ درصد افزایش به ۴۷۲ ریال در عملکرد ۹ ماهه رسید تا این شرکت پر معامله ماه های گذشته، منتظر بازگشایی نماد و واکنش طرفدارانش باشد.
بورس نیوز:

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهام شرکت پارس خودرو بعد از توقف نماد معاملاتی در 23 مهر سال جاری دارای شایعاتی چون مشارکت با رنو فرانسه و اعلام تعدیل مثبت سود قابل توجه بود. اما بعد از ارایه گزارش عملکرد 6 ماهه توسط شرکت مشخص شد نه تنها چنین شایعاتی صحت ندارد بلکه سود 14 ریالی هر سهم به 318 ریال زیان تغییر و با افزایش زیان انباشته به بیش از 504 میلیارد تومان و مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت همراه شده است.

اما واکنش سهامداران بعد از بازگشایی نماد در ۲۸ آبان به افزایش بهای هر سهم "خپارس" از ۶۶ تومان (۲۳ مهر) به ۸۹ تومان منتهی و سپس با نوسان های متعددی به ۶۹ تومان تا قبل از توقف مجدد نماد یعنی اول بهمن منتهی شد.

در این میان طی هفته های متعدد معاملات "خپارس" با آمارهای قابل توجهی همراه بود و سهام آن با صف های خرید و فروش چند باره و نوسان قیمت بین ۹۴ تا ۶۵ تومان داد و ستد می شد ولی با توقف نماد مشخص شد این شرکت به رغم بهبود تولید تندر ۹۰ با افزایش زیان همراه است.

حال در شرایطی انتظار ازدیاد 20 تا 30 درصدی زیان این شرکت (http://goo.gl/ZHsz4X) وجود داشت که با انتشار گزارش عملکرد 9 ماهه مشخص شد این زیان بیش از 48 درصد است.

براساس گزارش عملکرد ۹ ماهه پارس خودرو ، زیان ۳۱۸ ریالی هر سهم به ۴۷۲ ریال رسیده و از این رقم ۸۰ درصد معادل ۳۷۶ ریال در سه فصل گذشته محقق شده است. همچنین زیان انباشته این شرکت ۶۷۷ میلیارد تومانی از ۵۰۴ به ۵۸۹ میلیارد تومان رسیده تا زمینه خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت بسیار سخت تر از گذشته باشد.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر بازار غیرقابل پیش‌بینی است.
.
1393/11/27
0
/
0
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333