رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

سه تاكتيك جديد فروش خودرو
اهمیت : مهم

0
نهایت‌نگر: گروه خودرو: افزایش تیراژ تولید و کاهش فاصله قیمتی خودرو، اگرچه باعث خروج گسترده سفته بازها از بازار شد، اما از سویی واکنش خودروسازان برای حفظ مشتریان را نیز به همراه داشت. بر این اساس با توجه به موج انصراف از دریافت خودروهای ثبت نامی که در مرداد و شهریورماه گذشته به اوج خود رسید، خودروسازان برای اینکه در این موج غرق نشوند، راهکارهای جدیدی برای حفظ مشتریان خود انتخاب کرده اند. طراحی و اجرای راهکارهای جدید از آنجایی از جانب خودروسازان به کار گرفته شده است که آنها برای حفظ مشتریان خود با دو مشکل عمده مواجه هستند. یکی از مشکلات کاهش قدرت خرید مشتری ها بعد از افزایش قیمت خودرو در واپسین ماه های سال 91 است و دیگر مشکل؛ وعده هایی است که از سوی برخی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت ها به مشتریان داده می شود. به این ترتیب خودروسازان که طی نزدیک به دو سال گذشته در پی افزایش قیمت برخی از مشتری های خود را از دست دادند، با وعده های کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد بخش دیگری از مشتریان خود را نیز از دست دادند. اما تمام این اتفا ق ها در شرایطی برای خودروسازان رخ داد که هر کدام از آنها تا پایان امسال باید تولیدی بیش از 600 هزار دستگاه خودرو را رقم بزنند. به عقیده کارشناسان برای رسیدن به تیراژ تولید یاد شده قاعدتا فروش نقشی ضروری دارد که قابل چشم پوشی نیست؛ چنانچه اگر مشتری وجود نداشته باشد تولید نیز با چالش های جدی مواجه می شود. حال در شرایطی که فشارها از سوی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، خودروسازان برای حفظ مشتریان خود اقداماتی انجام داده اند که به عقیده آنها در جلوگیری از انصراف مشتریان از خرید خودرو تاثیرگذار بوده است و مهرماه آرامی را برای آنها به همراه آورده است. در این میان با توجه به اینکه شرکت خودروسازی سایپا در پی اظهارنظرها برای کاهش قیمت خودرو طی ماه های مرداد و شهریور بیش ازپیش با مشکل فروش مواجه شد، با در پیش گرفتن سیاست هایی اقدام به حفظ بازار کرده است. سیاست سایپا در واقع تاکتیکی سه گانه است که به گفته مدیر فروش و بازاریابی این شرکت، تاثیر چشمگیری در حفظ مشتریان داشته است.

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر بازار غیرقابل پیش‌بینی است.
+
نهایت‌نگر: گروه خودرو: افزایش تیراژ تولید و کاهش فاصله قیمتی خودرو، اگرچه باعث خروج گسترده سفته بازها از بازار شد، اما از سویی واکنش خودروسازان برای حفظ مشتریان را نیز به همراه داشت. بر این اساس با توجه به موج انصراف از دریافت خودروهای ثبت نامی که در مرداد و شهریورماه گذشته به اوج خود رسید، خودروسازان برای اینکه در این موج غرق نشوند، راهکارهای جدیدی برای حفظ مشتریان خود انتخاب کرده اند. طراحی و اجرای راهکارهای جدید از آنجایی از جانب خودروسازان به کار گرفته شده است که آنها برای حفظ مشتریان خود با دو مشکل عمده مواجه هستند. یکی از مشکلات کاهش قدرت خرید مشتری ها بعد از افزایش قیمت خودرو در واپسین ماه های سال 91 است و دیگر مشکل؛ وعده هایی است که از سوی برخی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت ها به مشتریان داده می شود. به این ترتیب خودروسازان که طی نزدیک به دو سال گذشته در پی افزایش قیمت برخی از مشتری های خود را از دست دادند، با وعده های کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد بخش دیگری از مشتریان خود را نیز از دست دادند. اما تمام این اتفا ق ها در شرایطی برای خودروسازان رخ داد که هر کدام از آنها تا پایان امسال باید تولیدی بیش از 600 هزار دستگاه خودرو را رقم بزنند. به عقیده کارشناسان برای رسیدن به تیراژ تولید یاد شده قاعدتا فروش نقشی ضروری دارد که قابل چشم پوشی نیست؛ چنانچه اگر مشتری وجود نداشته باشد تولید نیز با چالش های جدی مواجه می شود. حال در شرایطی که فشارها از سوی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، خودروسازان برای حفظ مشتریان خود اقداماتی انجام داده اند که به عقیده آنها در جلوگیری از انصراف مشتریان از خرید خودرو تاثیرگذار بوده است و مهرماه آرامی را برای آنها به همراه آورده است. در این میان با توجه به اینکه شرکت خودروسازی سایپا در پی اظهارنظرها برای کاهش قیمت خودرو طی ماه های مرداد و شهریور بیش ازپیش با مشکل فروش مواجه شد، با در پیش گرفتن سیاست هایی اقدام به حفظ بازار کرده است. سیاست سایپا در واقع تاکتیکی سه گانه است که به گفته مدیر فروش و بازاریابی این شرکت، تاثیر چشمگیری در حفظ مشتریان داشته است.

نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر بازار غیرقابل پیش‌بینی است.
+
1393/07/22
0
/
0
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333