رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه

موافقت با ورود خودروسازان آمریکایی
اهمیت : خیلی مهم

16

معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، در عین حال، 7 پیش شرط شراکت ایرانی-آمریکایی را اعلام کرد.
اقتصاد آنلاین:

محسن صالحی نیا در خصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست گذار این بخش است و شرکت های خودروساز داخلی براساس سیاست هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست گذاری می شود، باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک، باید ۷ پیش شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه گذاری، ایجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های خودروساز بتوانند براساس این سیاست ها مذاکراتی را با شرکت های مختلف دنیا چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.

صالحی نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله ای است، ندارم، خاطرنشان کرد: لیکن به لحاظ سیاست های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاستها باشد؛ منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.

پیش از این، محمدرضا نجفی منش عضو شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداده و گفته بود: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می رسد و ایران از آن استقبال می کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزوده بود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

نجفی منش تصریح کرده بود: آمریکایی برای حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم اکنون رایزنی هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه کاری های آن، در یک زمان مناسب تر اطلاع رسانی شود.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.
+

معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، در عین حال، 7 پیش شرط شراکت ایرانی-آمریکایی را اعلام کرد.
اقتصاد آنلاین:

محسن صالحی نیا در خصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست گذار این بخش است و شرکت های خودروساز داخلی براساس سیاست هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست گذاری می شود، باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک، باید ۷ پیش شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه گذاری، ایجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های خودروساز بتوانند براساس این سیاست ها مذاکراتی را با شرکت های مختلف دنیا چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.

صالحی نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله ای است، ندارم، خاطرنشان کرد: لیکن به لحاظ سیاست های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاستها باشد؛ منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.

پیش از این، محمدرضا نجفی منش عضو شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداده و گفته بود: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می رسد و ایران از آن استقبال می کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزوده بود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

نجفی منش تصریح کرده بود: آمریکایی برای حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم اکنون رایزنی هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه کاری های آن، در یک زمان مناسب تر اطلاع رسانی شود.


نظر کارشناس: تاثیر این خبر بر صنعت ، مثبت خواهد بود.
+
1394/02/06
0
/
4
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333