رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
...
نیر شاهین
@shahinnayer
145

عنوان بلاگ : چگونه مشتریانمان را فراری دهیم: بخش نخست
دسته : آموزشی


خلاصه از من خواسته شد در مورد پول در آوردن بلاگ بنویسم و چهار حوزه تامین مالی فردی، کسب و کارهای کوچک، سرمایه گذاری و مدیریت ثروت خانوارها را پوشش دهم. بیش از 10 سال است که در حوزه امور مشتریان شرکتم فعالیت می کنم و با تمام وجود درک می کنم که مهمترین شرط پول در آوردن در هر کسب و کاری رقابتی تامین رضایت مشتریان است. لذا مناسب دیدم کارم را با این موضوع آغاز کنم. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید...

مطلبی که برای این شماره تدارک دیدم بلاگ پر مخاطبی است به قلم سوزان وارد تحت عنوان ۱۰ ترفند فراری دادن مشتریان و در مقدمه می گوید در یک پژوهش سطح جهانی از هزاران مشتری پرسیده اند نفرت انگیز ترین صفات یک ارایه دهنده خدمات از نظر شما کدام است؟ ده نکته مشترک این پژوهش ها به این ترتیب بود:

۱۰ از ۱۰: کارکنان ضعیف و کم توان بکار بگیرید.

فرض کنید برای خرید پرده به یک فروشگاه پرده فروشی رفته اید ولی هیچیک از آنها چیزی در مورد طول و عرض پرده ها نمی دانندچه حالی به شما دست می دهد؟ صنعت کارگزاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر در مورد سوالات مشتری ، پاسخ های خوب نداشته باشیم مطمئن باشید خیلی زود آنها از دست خواهیم داد.

۹ از ۱۰ : به موقع در دسترس نباشید.

بی موقع تعطیل کنید، کارمند مربوطه بدون جایگزین مرخصی برود و مهمتر اینکه به تلفن پاسخ ندهید. همه فعالیتها به ویژه فعالیت های خدماتی از این قاعده مستثنی نیستند. کافی است به تلفن مردم جواب ندهید، نامنظم باشید و هر موقع دلتان خواست تعطیل کنید. خیلی زود از دست مشتریان تان خلاص خواهید شد!

۸-۱۰: غیر حرفه ای عمل کنید و شلخته باشید.

به هنجارهای آن حرفه و شغل پایبند نباشید. پوشش سخیف و قیافه به هم ریخته اختیار کنید. محیط کار شلخته ترتیب دهید. آداب سخنوری و صحبت با مردم را رعایت نکنید. زیبایی شناسی را پاس نگذارید. قیافه بگیری و عبوس باشید. مطمئن باشید برای از دست دادن مشتریانتان خیلی موثر است.

۷-۱۰: کار با خود را برای مشتری مشقت بار کنید.

کافیست انجام کار با خودتان را برای مشتریان مشقت بار کنید. خیلی زود آثار پر خیر و برکت آن را خواهید دید!

مثلا گرفتن تلفن شما نیازمند بارها تلاش مستمر باشد! فقط پول نقد بخواهید! موقع انجام کار او چندین کار دیگر نیز همزمان در دستتان باشد! هفت خوان رستم تعبیه کنید! چندین کپی و اصل بخواهید! دفترتان را در جای نامناسبی بر پا کنید! این ها در فعالیت های انحصاری مشکل درست نمی کند و مشتری مجبور به تحمل است ولی در دنیای رقابتی اینگونه نخواهد بود.

۶ از ۱۰: جنس فروخته شده را پس نگیرید، تعویض نکنید.

همه راههای پشیمانی مشتری از انتخاب خود را قاطعانه ببندید بنویسید جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود در انتخاب خود دقت کنید تعویض نمی شود حتی برای شما! شرمنده! دقت می کردید! اینها برای فراری دادن مشتریان بسیار موثر است می خواهید امتحان کنید!

در بلاگ آتی ۵ ترفند بسیار موثر دیگر معرفی خواهد. از همکاران و مشتریان عزیز ممنون می شوم اگر نکته ای از قلم انداخته باشم تذکر دهند!

منابع:
  • aboutmoney.com

خلاصه از من خواسته شد در مورد پول در آوردن بلاگ بنویسم و چهار حوزه تامین مالی فردی، کسب و کارهای کوچک، سرمایه گذاری و مدیریت ثروت خانوارها را پوشش دهم. بیش از 10 سال است که در حوزه امور مشتریان شرکتم فعالیت می کنم و با تمام وجود درک می کنم که مهمترین شرط پول در آوردن در هر کسب و کاری رقابتی تامین رضایت مشتریان است. لذا مناسب دیدم کارم را با این موضوع آغاز کنم. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید...

مطلبی که برای این شماره تدارک دیدم بلاگ پر مخاطبی است به قلم سوزان وارد تحت عنوان ۱۰ ترفند فراری دادن مشتریان و در مقدمه می گوید در یک پژوهش سطح جهانی از هزاران مشتری پرسیده اند نفرت انگیز ترین صفات یک ارایه دهنده خدمات از نظر شما کدام است؟ ده نکته مشترک این پژوهش ها به این ترتیب بود:

۱۰ از ۱۰: کارکنان ضعیف و کم توان بکار بگیرید.

فرض کنید برای خرید پرده به یک فروشگاه پرده فروشی رفته اید ولی هیچیک از آنها چیزی در مورد طول و عرض پرده ها نمی دانندچه حالی به شما دست می دهد؟ صنعت کارگزاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر در مورد سوالات مشتری ، پاسخ های خوب نداشته باشیم مطمئن باشید خیلی زود آنها از دست خواهیم داد.

۹ از ۱۰ : به موقع در دسترس نباشید.

بی موقع تعطیل کنید، کارمند مربوطه بدون جایگزین مرخصی برود و مهمتر اینکه به تلفن پاسخ ندهید. همه فعالیتها به ویژه فعالیت های خدماتی از این قاعده مستثنی نیستند. کافی است به تلفن مردم جواب ندهید، نامنظم باشید و هر موقع دلتان خواست تعطیل کنید. خیلی زود از دست مشتریان تان خلاص خواهید شد!

۸-۱۰: غیر حرفه ای عمل کنید و شلخته باشید.

به هنجارهای آن حرفه و شغل پایبند نباشید. پوشش سخیف و قیافه به هم ریخته اختیار کنید. محیط کار شلخته ترتیب دهید. آداب سخنوری و صحبت با مردم را رعایت نکنید. زیبایی شناسی را پاس نگذارید. قیافه بگیری و عبوس باشید. مطمئن باشید برای از دست دادن مشتریانتان خیلی موثر است.

۷-۱۰: کار با خود را برای مشتری مشقت بار کنید.

کافیست انجام کار با خودتان را برای مشتریان مشقت بار کنید. خیلی زود آثار پر خیر و برکت آن را خواهید دید!

مثلا گرفتن تلفن شما نیازمند بارها تلاش مستمر باشد! فقط پول نقد بخواهید! موقع انجام کار او چندین کار دیگر نیز همزمان در دستتان باشد! هفت خوان رستم تعبیه کنید! چندین کپی و اصل بخواهید! دفترتان را در جای نامناسبی بر پا کنید! این ها در فعالیت های انحصاری مشکل درست نمی کند و مشتری مجبور به تحمل است ولی در دنیای رقابتی اینگونه نخواهد بود.

۶ از ۱۰: جنس فروخته شده را پس نگیرید، تعویض نکنید.

همه راههای پشیمانی مشتری از انتخاب خود را قاطعانه ببندید بنویسید جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود در انتخاب خود دقت کنید تعویض نمی شود حتی برای شما! شرمنده! دقت می کردید! اینها برای فراری دادن مشتریان بسیار موثر است می خواهید امتحان کنید!

در بلاگ آتی ۵ ترفند بسیار موثر دیگر معرفی خواهد. از همکاران و مشتریان عزیز ممنون می شوم اگر نکته ای از قلم انداخته باشم تذکر دهند!

منابع:
  • aboutmoney.com
1394/06/01 از نهایت‌نگر
2
/
35
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333