رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
...
زهرا محبی
@zmohebbi2010
166

عنوان بلاگ : تغذیه و معامله گری
دسته : آموزشی


خلاصه در سال ۲۰۱۴ معامله گری در بازارهای مالی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا لقب گرفت. بله بالاترین سطح از استرس در میان معامله گران وجود دارد چرا که با هر نوسان قیمتی تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند. در صورت تداوم این استرس به مرور زمان ذهن و جسم شما فرسوده خواهد شد و آثار آن به مرور در شما آشکار می شود. و دقیقا به همین علت است که در بورس های خارجی معمولا افراد از یک سن مشخص، دیگر در امور استرس زایی مثل معاملات در تالار سهام مشارکت نمی کنند.

افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه تنها بخشی از دردسرهایی است که استرس و فشار روانی به دنبال دارد. استرس همچنین انسان را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد. کارشناسان تغذیه معتقدند که بین استرس و تغذیه رابطه وجود دارد. بنابراین، غذاها و نوشیدنی ها می تواند میزان استرس در افراد را کاهش دهند یا تشدید کنند.

نخستین توصیه مصرف آب:

برای کاهش استرس و فشار روانی در افراد،یک از راهها افزایش مصرف آب آن هم به طور منظم است، چرا که آب و مایعات در تنظیم سیستم عصبی نقش بسزایی دارد. ۶۰ تا ۶۵ درصد بدن انسان بالغ را آب تشکیل می دهد که تنظیم کننده تمامی فعالیت های درون و برون سلولی بدن انسان است. البته باید دانست که برای کاهش استرس حتما باید نیمی از مایعات را از طریق مصرف آب و نوشیدنی ها و مابقی را از طریق مواد غذایی که آب فراوان دارند، تأمین کنند.
در میوه و سبزی مایعات فراوان وجود دارد. به عنوان مثال، میزان آب موجود در کاهو بیشتر از آب موجود در شیر است. نوشیدن آب به افراد آرامش می دهد. علاوه بر این، رنگ های طبیعی که در میوه و سبزی وجود دارد باعث نشاط در انسان شده و این خود سبب کاهش استرس و اضطراب در افراد می شود. در میوه و سبزی ویتامین، املاح و ریز مغذی هایی وجود دارد که به تنظیم خلق و خوی افراد کمک می کند.

دومین توصیه مصرف موز:

استرس سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می شود. ( پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب، اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می کند) که با مصرف موز به خاطر محتوای بالای پتاسیمی که دارد می توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.
بر طبق تحقیقات به عمل آمده توسط MIND (انجمن ملّی سلامت روانی آمریکا) بر روی افرادی که دچار افسردگی بودند، بسیاری از آنان پس از خوردن یک موز، احساس خیلی بهتری پیدا کرده اند. دلیل این امر آن است که موز حاوی “تریپتوفان”، نوعی پروتئین است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می کند و سروتونین نیز به نوبه خود، باعث آرامش و احساس خوشی بیشتر در انسان می گردد. والبته موز خواب آور نیست اما آرام بخشی مناسبی است.
همچنین موز توان مغزی شما را بالا می برد که می توانید قبل از شروع معاملات یک عدد موز میل کنید و بعد به معاملات بپردازید، آزمایشی بر روی ۲۰۰ دانش آموز مدرسه تیکن هام در انگلستان صورت گرفته و در دوران امتحانات به آنها یک موز همراه صبحانه، یک موز در ساعت ۱۰ و یک موز همراه ناهار برای افزایش توان مغزی آنها داده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان هوشیارتر شده و فرآیند یادگیری آنها بالا تر رفته است.

سومین توصیه استفاده از دمنوش های گیاهی:

شما می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس خود در حین معامله گری استفاده کنید .در حال حاضر دمنوش های مختلف بصورت کیسه شده از شرکتهای مختلف برای فروش عرضه شده که کافیست آب جوشی محیا کنید و کیسه دمنوش را داخل آن بگذارید و تمام. از گیاهانی که بسیار بر روی کاهش استرس اثر مثبت دارند می توان به سنبل الطیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، نعنا، بابونه و دمنوش زعفران اشاره کرد.

چهارمین توصیه مصرف آجیل و خشکبار:

آجیل هایی مثل پسته، بادام و گردو برای کاهش استرس عالی هستند. چون حاوی ویتامین های E و B می باشند. همچنین سرشار از منیزیم، روی، سروتونین و تریپتوفان. سعی کنید در حین ترید و معامله گری خوردن مغزی جات را فراموش نکنید البته در حد اعتدال چون دارای کالری بالایی نیز هستند. همچنین حتما از مغزیجات خام استفاده کنید و به هیچ عنوان بوداده و نمکی نباشند چون اثر خود را تا میزان زیادی از دست می دهند.

پنجمین توصیه مصرف گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی پر از منیزیوم است که باعث آرامش اعصاب و عضلات میشود. همچنین فولیک اسید موجود در گوجه فرنگی عاملی در از بین بردن عوامل استرس زا و تولید کننده افسردگی است. مصرف گوجه دو تا شش بار در هفته احتمال بروز افسردگی را تا ۴۶ در صد و میزان کاهش استرس های روزانه را تا ۵۲ درصد کاهش میدهد. همچنین ویتامین c موجود در گوجه فرنگی (و نیز پرتقال) تاثیر خوبی در کاهش استرس شما خواهد داشت.

و اما توصیه آخر:

مطالعات مختلف نشان داده است که نمک، قندهای ساده و تصفیه شده، شکر، شیرینی، مربا، نوشابه، آبمیوه های صنعتی، چربی های حرارت دیده و کافئینی که در نوشابه، قهوه و چای وجود دارد سبب تحریک سیستم عصبی فرد شده و او را مستعد استرس و اضطراب می کند. علاوه بر این، خوردن فست فودهای غنی از نمک و چربی نیز باعث می شود که استرس افراد تشدید شود؛ چرا که مصرف این قبیل مواد غذایی سبب تحریک سیستم عصبی فرد می شود.

منابع:
  • www.24fx.ir

خلاصه در سال ۲۰۱۴ معامله گری در بازارهای مالی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا لقب گرفت. بله بالاترین سطح از استرس در میان معامله گران وجود دارد چرا که با هر نوسان قیمتی تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند. در صورت تداوم این استرس به مرور زمان ذهن و جسم شما فرسوده خواهد شد و آثار آن به مرور در شما آشکار می شود. و دقیقا به همین علت است که در بورس های خارجی معمولا افراد از یک سن مشخص، دیگر در امور استرس زایی مثل معاملات در تالار سهام مشارکت نمی کنند.

افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه تنها بخشی از دردسرهایی است که استرس و فشار روانی به دنبال دارد. استرس همچنین انسان را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد. کارشناسان تغذیه معتقدند که بین استرس و تغذیه رابطه وجود دارد. بنابراین، غذاها و نوشیدنی ها می تواند میزان استرس در افراد را کاهش دهند یا تشدید کنند.

نخستین توصیه مصرف آب:

برای کاهش استرس و فشار روانی در افراد،یک از راهها افزایش مصرف آب آن هم به طور منظم است، چرا که آب و مایعات در تنظیم سیستم عصبی نقش بسزایی دارد. ۶۰ تا ۶۵ درصد بدن انسان بالغ را آب تشکیل می دهد که تنظیم کننده تمامی فعالیت های درون و برون سلولی بدن انسان است. البته باید دانست که برای کاهش استرس حتما باید نیمی از مایعات را از طریق مصرف آب و نوشیدنی ها و مابقی را از طریق مواد غذایی که آب فراوان دارند، تأمین کنند.
در میوه و سبزی مایعات فراوان وجود دارد. به عنوان مثال، میزان آب موجود در کاهو بیشتر از آب موجود در شیر است. نوشیدن آب به افراد آرامش می دهد. علاوه بر این، رنگ های طبیعی که در میوه و سبزی وجود دارد باعث نشاط در انسان شده و این خود سبب کاهش استرس و اضطراب در افراد می شود. در میوه و سبزی ویتامین، املاح و ریز مغذی هایی وجود دارد که به تنظیم خلق و خوی افراد کمک می کند.

دومین توصیه مصرف موز:

استرس سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می شود. ( پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب، اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می کند) که با مصرف موز به خاطر محتوای بالای پتاسیمی که دارد می توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.
بر طبق تحقیقات به عمل آمده توسط MIND (انجمن ملّی سلامت روانی آمریکا) بر روی افرادی که دچار افسردگی بودند، بسیاری از آنان پس از خوردن یک موز، احساس خیلی بهتری پیدا کرده اند. دلیل این امر آن است که موز حاوی “تریپتوفان”، نوعی پروتئین است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می کند و سروتونین نیز به نوبه خود، باعث آرامش و احساس خوشی بیشتر در انسان می گردد. والبته موز خواب آور نیست اما آرام بخشی مناسبی است.
همچنین موز توان مغزی شما را بالا می برد که می توانید قبل از شروع معاملات یک عدد موز میل کنید و بعد به معاملات بپردازید، آزمایشی بر روی ۲۰۰ دانش آموز مدرسه تیکن هام در انگلستان صورت گرفته و در دوران امتحانات به آنها یک موز همراه صبحانه، یک موز در ساعت ۱۰ و یک موز همراه ناهار برای افزایش توان مغزی آنها داده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان هوشیارتر شده و فرآیند یادگیری آنها بالا تر رفته است.

سومین توصیه استفاده از دمنوش های گیاهی:

شما می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس خود در حین معامله گری استفاده کنید .در حال حاضر دمنوش های مختلف بصورت کیسه شده از شرکتهای مختلف برای فروش عرضه شده که کافیست آب جوشی محیا کنید و کیسه دمنوش را داخل آن بگذارید و تمام. از گیاهانی که بسیار بر روی کاهش استرس اثر مثبت دارند می توان به سنبل الطیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، نعنا، بابونه و دمنوش زعفران اشاره کرد.

چهارمین توصیه مصرف آجیل و خشکبار:

آجیل هایی مثل پسته، بادام و گردو برای کاهش استرس عالی هستند. چون حاوی ویتامین های E و B می باشند. همچنین سرشار از منیزیم، روی، سروتونین و تریپتوفان. سعی کنید در حین ترید و معامله گری خوردن مغزی جات را فراموش نکنید البته در حد اعتدال چون دارای کالری بالایی نیز هستند. همچنین حتما از مغزیجات خام استفاده کنید و به هیچ عنوان بوداده و نمکی نباشند چون اثر خود را تا میزان زیادی از دست می دهند.

پنجمین توصیه مصرف گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی پر از منیزیوم است که باعث آرامش اعصاب و عضلات میشود. همچنین فولیک اسید موجود در گوجه فرنگی عاملی در از بین بردن عوامل استرس زا و تولید کننده افسردگی است. مصرف گوجه دو تا شش بار در هفته احتمال بروز افسردگی را تا ۴۶ در صد و میزان کاهش استرس های روزانه را تا ۵۲ درصد کاهش میدهد. همچنین ویتامین c موجود در گوجه فرنگی (و نیز پرتقال) تاثیر خوبی در کاهش استرس شما خواهد داشت.

و اما توصیه آخر:

مطالعات مختلف نشان داده است که نمک، قندهای ساده و تصفیه شده، شکر، شیرینی، مربا، نوشابه، آبمیوه های صنعتی، چربی های حرارت دیده و کافئینی که در نوشابه، قهوه و چای وجود دارد سبب تحریک سیستم عصبی فرد شده و او را مستعد استرس و اضطراب می کند. علاوه بر این، خوردن فست فودهای غنی از نمک و چربی نیز باعث می شود که استرس افراد تشدید شود؛ چرا که مصرف این قبیل مواد غذایی سبب تحریک سیستم عصبی فرد می شود.

منابع:
  • www.24fx.ir

برچسب ها:
1394/05/25 از نهایت‌نگر
0
/
34
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333