رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
...
رباب وفائی
@r.vafaei1395
79

عنوان بلاگ : چندحرف‌ که نباید به همکاران گفت!!!
دسته : آموزشی


خلاصه بخشی از اعتبار و پیشرفت ما در محیط کار به رابطه‌ای که با همکاران‌ مان داریم باز می‌شود به همین خاطر ایجاد و حفظ روابطی خوب با همکاران بخشی از مسئولیتی است که هر فرد در محیط کاری دارد. اما برای تحقق این روابط، در نخستین گام نباید همکاران‌ مان را بیازاریم، برای این کار بهتر است از گفتن حرف‌های زیر به همکاران‌ مان پرهیز کنیم..

۱.«بابت سهم کادوی رییس، بدهکاری»
بسیاری از افراد دوست ندارند که در مراسم تولد مدیران یا همکاران شرکت کنند و بابت کادوی آن پولی بپردازند. به همین خاطر سعی نکنید که آنها را به این کار مجبور کنید.

۲.«خیلی لاغری! چرا هیچی نمی خوری؟»
نظر دادن در مورد اندام دیگران در محیط کار اقدام چندان پسندیده ای نیست. به همین خاطر کاری به شیوه غذا خوردن همکارتان نداشته باشید.

3.«این وظیفه من نیست»
برای کمک کردن به همکارتان لازم نیست که آن کمک حتما در شرح وظایف شما باشد. فرصت کمک به دیگران را از دست ندهید، در غیر اینصورت ذهنیتی منفی از شما نزد دیگران ایجاد می شود.

4. «می دونستی...؟»
به شایعاتی که در مورد همکاران تان می شنوید بی توجه باشید و آنها را به دیگران نگویید. شاید همکارتان به این ماجرا که دو نفر از کارمندان بیرون دفتر با یکدیگر ملاقات می کنند، توجه و علاقه نشان دهد اما به طور حتم می فهمد که شما همکار رازدار و قابل اطمینانی نیستید.

۵. «چند سالت است؟»
اگر یکی از همکاران تان به طرز شگفت آوری جوان یا پیر به نظر می آید بهتر است شگفتی از این موضوع را برای خودتان نگه دارید.

6. «اینجا کسی مرا تحویل نمی گیرد»
اینکه ارزش خودتان در محیط کار را کم جلوه دهید کمکی به حسن شهرت شما در محیط کار نمی کند. بهتر است به اعتبارتان در محیط کار آسیب نزنید.

۷. «چرا امروز اینقدر شیک کردی، مصاحبه کاری داری؟»
شما با پرسیدن این سوال از همکارتان او را در موقعیت نامناسبی قرار می دهید. از سویی اگر او مصاحبه کاری داشته باشد، احتمالا مجبور می شود با دروغ گفتن آن را تکذیب کند و در غیر اینصورت ممکن است نگران شود که شاید روسا فکر کنند او به دنبال شغل دیگری می شود.

8. «خیلی خسته ام»
گفتن اینکه دیشب را تا دیروقت میهمانی بوده اید و اکنون بسیار خواب آلوده و خسته اید باعث می شود که از اعتبار شما در محیط کار کاسته شود، حتی اگر مانند دیگر روزها وظایف تان را به بهترین نحو انجام دهید.
مردم درباره لباس پوشیدن شما، زنگ موبایلتان، غذایی که می خورید و فیلمی که می بینید نظر نمی دهند شما هم این کار را درباره همکاران تان انجام ندهید.

منابع:
  • http://www.bazdeh.org

خلاصه بخشی از اعتبار و پیشرفت ما در محیط کار به رابطه‌ای که با همکاران‌ مان داریم باز می‌شود به همین خاطر ایجاد و حفظ روابطی خوب با همکاران بخشی از مسئولیتی است که هر فرد در محیط کاری دارد. اما برای تحقق این روابط، در نخستین گام نباید همکاران‌ مان را بیازاریم، برای این کار بهتر است از گفتن حرف‌های زیر به همکاران‌ مان پرهیز کنیم..

۱.«بابت سهم کادوی رییس، بدهکاری»
بسیاری از افراد دوست ندارند که در مراسم تولد مدیران یا همکاران شرکت کنند و بابت کادوی آن پولی بپردازند. به همین خاطر سعی نکنید که آنها را به این کار مجبور کنید.

۲.«خیلی لاغری! چرا هیچی نمی خوری؟»
نظر دادن در مورد اندام دیگران در محیط کار اقدام چندان پسندیده ای نیست. به همین خاطر کاری به شیوه غذا خوردن همکارتان نداشته باشید.

3.«این وظیفه من نیست»
برای کمک کردن به همکارتان لازم نیست که آن کمک حتما در شرح وظایف شما باشد. فرصت کمک به دیگران را از دست ندهید، در غیر اینصورت ذهنیتی منفی از شما نزد دیگران ایجاد می شود.

4. «می دونستی...؟»
به شایعاتی که در مورد همکاران تان می شنوید بی توجه باشید و آنها را به دیگران نگویید. شاید همکارتان به این ماجرا که دو نفر از کارمندان بیرون دفتر با یکدیگر ملاقات می کنند، توجه و علاقه نشان دهد اما به طور حتم می فهمد که شما همکار رازدار و قابل اطمینانی نیستید.

۵. «چند سالت است؟»
اگر یکی از همکاران تان به طرز شگفت آوری جوان یا پیر به نظر می آید بهتر است شگفتی از این موضوع را برای خودتان نگه دارید.

6. «اینجا کسی مرا تحویل نمی گیرد»
اینکه ارزش خودتان در محیط کار را کم جلوه دهید کمکی به حسن شهرت شما در محیط کار نمی کند. بهتر است به اعتبارتان در محیط کار آسیب نزنید.

۷. «چرا امروز اینقدر شیک کردی، مصاحبه کاری داری؟»
شما با پرسیدن این سوال از همکارتان او را در موقعیت نامناسبی قرار می دهید. از سویی اگر او مصاحبه کاری داشته باشد، احتمالا مجبور می شود با دروغ گفتن آن را تکذیب کند و در غیر اینصورت ممکن است نگران شود که شاید روسا فکر کنند او به دنبال شغل دیگری می شود.

8. «خیلی خسته ام»
گفتن اینکه دیشب را تا دیروقت میهمانی بوده اید و اکنون بسیار خواب آلوده و خسته اید باعث می شود که از اعتبار شما در محیط کار کاسته شود، حتی اگر مانند دیگر روزها وظایف تان را به بهترین نحو انجام دهید.
مردم درباره لباس پوشیدن شما، زنگ موبایلتان، غذایی که می خورید و فیلمی که می بینید نظر نمی دهند شما هم این کار را درباره همکاران تان انجام ندهید.

منابع:
  • http://www.bazdeh.org
1394/05/12 از نهایت‌نگر
0
/
13
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333