رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
مطالب احمد آقاجان
...
46

عنوان بلاگ : رصدخانه
دسته : ershan


خلاصه دست‌نوشته، تحلیل، بلاگ و خبر؛ این‌ها انواع محتوای در حال انتشار در ارشن هستند که در نوشتار قبل به آن پرداخته شد. تعداد روزافزونی از کاربران در تولید این محتوا، که شامل صدها نماد معاملاتی و موضوعات گوناگون است مشارکت دارند. نتیجه تلاش برای جذب و استفاده از این حجم اطلاعات، به نظر مشخص است: "غرق شدن در دریایی از اطلاعات". رصدخانه ارشن فضایی است که می‌تواند شما را از این آشفتگی رها سازد. در این بلاگ به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید یک جریان اطلاعاتی منظم و ساختار یافته، با توجه به علایق و نیازهای خود بسازید.

یکی از مهم ترین نیازهای معامله گران و سرمایه گذاران بورس، داشتن اطلاعات موثر و کافی برای تحلیل درست وضعیت بازار و آگاهی از شرایط حاکم می باشد. این نیاز به قدری جدی و حیاتی است، که گاه اعتبار منابع انتشار اطلاعات نیز در سایه آن قرار می گیرد به طوری که اکثر معامله گران سعی دارند با حضور در فضاهای گوناگون (اعم از رسمی و غیر رسمی، فیزیکی یا مجازی) به جریان مستمری از اطلاعات دست یابند. اگرچه این رفتار کاملا طبیعی و درک آن آسان به نظر می رسد اما باید در این مورد به دو واقعیت مهم- ولی اغلب نادیده گرفته شده- اشاره کنیم:

اول: حوزه بازار سرمایه به صورت عام و به تبع آن بورس اوراق بهادار به صورت خاص، یک سیستم به شدت پیچیده است. در این حوزه دامنه اطلاعاتی که می توانند تاثیرگذار باشند بسیار گسترده است. سخن کوتاه اینکه، هیچ فردی قادر به جذب و استفاده از همه این اطلاعات نخواهد بود.

دوم: هدف در بازار سرمایه، سودآوری و ایجاد ثروت است. با در نظر گرفتن نکات گفته شده می توان نتیجه گرفت که دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات اصولا نه ممکن است و نه می تواند الزاما موجب کسب سود شود. بلکه تنها با داشتن اطلاعات کافی و سودآور است که می توانید به هدف خود نزدیک شوید.

برای شناخت و تشخیص اطلاعات سودآور، بهترین مرجع خود شما هستید. یک تغییر کوچک در قیمت جهانی اونس ممکن است برای شما که دانش خوبی نسبت به بازارهای جهانی دارید، یک قلم اطلاعاتی با ارزش محسوب شود در حالی که فرد دیگری آن را بی اهمیت بداند.

برای تشخیص و فیلتر اطلاعات مفید، دو عامل "منبع تولید اطلاعات" و "موضوع و حوزه اطلاعات" می تواند تاثیرگذار باشد. رصدخانه ارشن نیز با توجه به همین موارد طراحی شده است و سعی دارد تا شما را در برقراری یک جریان اطلاعات مفید که براساس نیازها و علاقه مندی های شما شخصی سازی شده است، یاری کند.

رصد کاربران (منابع تولید اطلاعات):

در این حالت شما به اطلاعاتی که توسط افراد خاصی تولید می شود اطمینان دارید، آن ها را مرجع تصمیمات خود قرار می دهید و از اطلاعات آن ها استفاده می کنید. در واقع، فرد موردنظرتان در مورد مسائل مختلف هرچه می گوید برایتان مهم است و در تصمیمات شما تاثیر گذار است. برای انجام این امر، کاربر مورد نظرتان را در شبکه ارتباطات خود قرار می دهید. بدین ترتیب تمامی دست نوشته ها، نظرات و مطالب شخص مورد نظرتان در رصدخانه شما منتشر خواهد شد.

برای برقراری ارتباط با افراد موردنظر خود، ۲ راه وجود دارد:

۱- رصد افراد: شما می توانید بدون محدودیت، کاربران موردنظرتان را رصد کنید. با رصد کاربران مطالب منتشر شده توسط آن ها، فارغ از اینکه در چه حوزه ای یا در مورد چه موضوعی باشد، در رصدخانه تان منتشر می شود.

۲- ارتباط دوستی: شما می توانید برای کاربران مورد نظرتان درخواست دوستی ارسال کنید. در صورتی که وی با درخواست شما موافقت کند، ارتباط دوستی بین شما و آن کاربر برقرار می شود. بر خلاف رصد که یک طرفه (جریان اطلاعات از کاربر رصد شده به کاربر رصدکننده) است، ارتباط دوستی یک مسیر دو طرفه ارتباطی است. بدین معنی که مطالب شما در رصدخانه دوستانتان، و مطالب دوستانتان در رصدخانه شما منتشر می شود. به علاوه، ارتباط دوستی نوع نزدیکتری از ارتباط محسوب می شود و امکاناتی مانند، پیام های خصوصی نامحدود و چت آنلاین را نیز برای شما و دوستانتان فراهم می کند.

اطمینان در سایه شناخت ایجاد می شود. ارشن با ایجاد مکانیزم امتیازدهی کاربران بر اساس میزان فعالیت مفید آنها، این امکان را فراهم آورده تا بتوانید به راحتی کاربران برتر و توانمند ارشن را پیدا نمایید. پس از یافتن کاربران برتر، نوبت به بررسی مطالب منتشر شده ی ایشان و اعتبارسنجی ایده ها و نظرات آن ها می رسد تا در شبکه ارتباطات شما قرار گیرد.

رصد موضوعات (بازارها،صنایع، نمادها و سایر حوزه های اطلاعات):

در گام بعدی برای تامین جریان اطلاعاتی هدف مند، شما می توانید تمامی مطالبی که پیرامون موضوع خاصی که موردنظر شماست را نیز پیگیری کنید. ارشن امکان رصد موضوعی مباحث را بر اساس بازارها، صنایع، نمادها و بسیاری موضوعات متنوع دیگر، نیز فراهم کرده، با رصد یک موضوع شما از هرآنچه در مورد آن موضوع گفته می شود (صرف نظر از اینکه چه کسی آن را می گوید) در رصدخانه تان با خبر خواهید شد.


لیست اتاق های موضوعی بحث و گفتگو به همراه آخرین مباحث صورت گرفته روی آنها و میزان محبوبیت آنها در میان اعضای جامعه، در صفحه بحث و گفتگو قابل دسترس است و شما می توانید از این طریق، موضوعات مورد نظرتان را انتخاب و رصد کنید.

نکته آخر اینکه برای اطمینان از اینکه هیچ چیز مهمی را از دست ندهید، ارشن همه تحلیل ها و اخبار با درجه اهمیت بالا را به صورت خودکار در رصدخانه شما منتشر می کند.

و به طور خلاصه :

  • دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات نه اصولا ممکن است و نه می تواند الزاما موجب کسب سود شود.
  • برای شناخت و تشخیص اطلاعات سودآور، بهترین مرجع خود شما هستید.
  • با رصد کاربران (منابع تولید اطلاعات)، اشخاص مورد نظرتان را در شبکه ارتباطات خود قرار دهید. بدین ترتیب تمامی دست نوشته ها و نظرات آن ها در رصدخانه شما منتشر خواهد شد.
منابع:
  • این نوشته برگرفته از رویکرد شرکت راهکارهای جامع ارشن در طراحی این رسانه است.

خلاصه دست‌نوشته، تحلیل، بلاگ و خبر؛ این‌ها انواع محتوای در حال انتشار در ارشن هستند که در نوشتار قبل به آن پرداخته شد. تعداد روزافزونی از کاربران در تولید این محتوا، که شامل صدها نماد معاملاتی و موضوعات گوناگون است مشارکت دارند. نتیجه تلاش برای جذب و استفاده از این حجم اطلاعات، به نظر مشخص است: "غرق شدن در دریایی از اطلاعات". رصدخانه ارشن فضایی است که می‌تواند شما را از این آشفتگی رها سازد. در این بلاگ به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید یک جریان اطلاعاتی منظم و ساختار یافته، با توجه به علایق و نیازهای خود بسازید.

یکی از مهم ترین نیازهای معامله گران و سرمایه گذاران بورس، داشتن اطلاعات موثر و کافی برای تحلیل درست وضعیت بازار و آگاهی از شرایط حاکم می باشد. این نیاز به قدری جدی و حیاتی است، که گاه اعتبار منابع انتشار اطلاعات نیز در سایه آن قرار می گیرد به طوری که اکثر معامله گران سعی دارند با حضور در فضاهای گوناگون (اعم از رسمی و غیر رسمی، فیزیکی یا مجازی) به جریان مستمری از اطلاعات دست یابند. اگرچه این رفتار کاملا طبیعی و درک آن آسان به نظر می رسد اما باید در این مورد به دو واقعیت مهم- ولی اغلب نادیده گرفته شده- اشاره کنیم:

اول: حوزه بازار سرمایه به صورت عام و به تبع آن بورس اوراق بهادار به صورت خاص، یک سیستم به شدت پیچیده است. در این حوزه دامنه اطلاعاتی که می توانند تاثیرگذار باشند بسیار گسترده است. سخن کوتاه اینکه، هیچ فردی قادر به جذب و استفاده از همه این اطلاعات نخواهد بود.

دوم: هدف در بازار سرمایه، سودآوری و ایجاد ثروت است. با در نظر گرفتن نکات گفته شده می توان نتیجه گرفت که دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات اصولا نه ممکن است و نه می تواند الزاما موجب کسب سود شود. بلکه تنها با داشتن اطلاعات کافی و سودآور است که می توانید به هدف خود نزدیک شوید.

برای شناخت و تشخیص اطلاعات سودآور، بهترین مرجع خود شما هستید. یک تغییر کوچک در قیمت جهانی اونس ممکن است برای شما که دانش خوبی نسبت به بازارهای جهانی دارید، یک قلم اطلاعاتی با ارزش محسوب شود در حالی که فرد دیگری آن را بی اهمیت بداند.

برای تشخیص و فیلتر اطلاعات مفید، دو عامل "منبع تولید اطلاعات" و "موضوع و حوزه اطلاعات" می تواند تاثیرگذار باشد. رصدخانه ارشن نیز با توجه به همین موارد طراحی شده است و سعی دارد تا شما را در برقراری یک جریان اطلاعات مفید که براساس نیازها و علاقه مندی های شما شخصی سازی شده است، یاری کند.

رصد کاربران (منابع تولید اطلاعات):

در این حالت شما به اطلاعاتی که توسط افراد خاصی تولید می شود اطمینان دارید، آن ها را مرجع تصمیمات خود قرار می دهید و از اطلاعات آن ها استفاده می کنید. در واقع، فرد موردنظرتان در مورد مسائل مختلف هرچه می گوید برایتان مهم است و در تصمیمات شما تاثیر گذار است. برای انجام این امر، کاربر مورد نظرتان را در شبکه ارتباطات خود قرار می دهید. بدین ترتیب تمامی دست نوشته ها، نظرات و مطالب شخص مورد نظرتان در رصدخانه شما منتشر خواهد شد.

برای برقراری ارتباط با افراد موردنظر خود، ۲ راه وجود دارد:

۱- رصد افراد: شما می توانید بدون محدودیت، کاربران موردنظرتان را رصد کنید. با رصد کاربران مطالب منتشر شده توسط آن ها، فارغ از اینکه در چه حوزه ای یا در مورد چه موضوعی باشد، در رصدخانه تان منتشر می شود.

۲- ارتباط دوستی: شما می توانید برای کاربران مورد نظرتان درخواست دوستی ارسال کنید. در صورتی که وی با درخواست شما موافقت کند، ارتباط دوستی بین شما و آن کاربر برقرار می شود. بر خلاف رصد که یک طرفه (جریان اطلاعات از کاربر رصد شده به کاربر رصدکننده) است، ارتباط دوستی یک مسیر دو طرفه ارتباطی است. بدین معنی که مطالب شما در رصدخانه دوستانتان، و مطالب دوستانتان در رصدخانه شما منتشر می شود. به علاوه، ارتباط دوستی نوع نزدیکتری از ارتباط محسوب می شود و امکاناتی مانند، پیام های خصوصی نامحدود و چت آنلاین را نیز برای شما و دوستانتان فراهم می کند.

اطمینان در سایه شناخت ایجاد می شود. ارشن با ایجاد مکانیزم امتیازدهی کاربران بر اساس میزان فعالیت مفید آنها، این امکان را فراهم آورده تا بتوانید به راحتی کاربران برتر و توانمند ارشن را پیدا نمایید. پس از یافتن کاربران برتر، نوبت به بررسی مطالب منتشر شده ی ایشان و اعتبارسنجی ایده ها و نظرات آن ها می رسد تا در شبکه ارتباطات شما قرار گیرد.

رصد موضوعات (بازارها،صنایع، نمادها و سایر حوزه های اطلاعات):

در گام بعدی برای تامین جریان اطلاعاتی هدف مند، شما می توانید تمامی مطالبی که پیرامون موضوع خاصی که موردنظر شماست را نیز پیگیری کنید. ارشن امکان رصد موضوعی مباحث را بر اساس بازارها، صنایع، نمادها و بسیاری موضوعات متنوع دیگر، نیز فراهم کرده، با رصد یک موضوع شما از هرآنچه در مورد آن موضوع گفته می شود (صرف نظر از اینکه چه کسی آن را می گوید) در رصدخانه تان با خبر خواهید شد.


لیست اتاق های موضوعی بحث و گفتگو به همراه آخرین مباحث صورت گرفته روی آنها و میزان محبوبیت آنها در میان اعضای جامعه، در صفحه بحث و گفتگو قابل دسترس است و شما می توانید از این طریق، موضوعات مورد نظرتان را انتخاب و رصد کنید.

نکته آخر اینکه برای اطمینان از اینکه هیچ چیز مهمی را از دست ندهید، ارشن همه تحلیل ها و اخبار با درجه اهمیت بالا را به صورت خودکار در رصدخانه شما منتشر می کند.

و به طور خلاصه :

  • دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات نه اصولا ممکن است و نه می تواند الزاما موجب کسب سود شود.
  • برای شناخت و تشخیص اطلاعات سودآور، بهترین مرجع خود شما هستید.
  • با رصد کاربران (منابع تولید اطلاعات)، اشخاص مورد نظرتان را در شبکه ارتباطات خود قرار دهید. بدین ترتیب تمامی دست نوشته ها و نظرات آن ها در رصدخانه شما منتشر خواهد شد.
منابع:
  • این نوشته برگرفته از رویکرد شرکت راهکارهای جامع ارشن در طراحی این رسانه است.
1394/04/21 از نهایت‌نگر
0
/
14
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333