رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
...
ناصر صنوبر
@nsanoubar
165

عنوان بلاگ : گریه اداری!
دسته : آموزشی


خلاصه هفته پیش در یکی از شعب کارگزاری ، یکی از سهامداران از فرط سقوط آزاد شاخص به گریه و زاری افتاد و شدت موضوع به نحوی بود که همکاران را به مداخله واداشت. این موضوع بهانه شد که گشت و گذاری در دنیای پژوهشهای مرتبط داشته باسم. صلاح دیدم سرخط یافته ها را با دوستان به اشتراک بگذارم...

دهه پابانی ماه صفر با ضربات سنگینی از ناحیه شاخص بر پیکر نحیف! سهامداران عزیز همراه بود. همکاران بارها صحنه های رقت انگیز ابراز احساسات را در بورس ، اداره یا دانشگاه دیده اند. در خصوص مدیریت شیون مشتریان و کارکنان مطالبی را جستجو کردم و تحارب جهانی زیر را گلچین نمودم. شاید مورد استفاده دوستان واقع شود:

1- گریه یک ویژگی شخصی نیست بلکه پایه علمی دارد: برابر تحقیقات گریه بازتاب ترشح هورمون خاص پس از مواجهه با یک محرک است. به عنوان مثال خانمها جهار برابر بیشتر از آقایان گریه می کنند چون دارای فیزیولوژی متفاوتی هستند. لذا گریه یک مسئله علمی مرتبط با زیست شناسی بوده و به شخصیت مربوط نمی شود.پس گریه را به رسمیت بشناسید.

2- همیشه یک جعبه دستمال کاغذی دم دست داشته باشید: همدلی بهترین متغیر در تحریک هورمون خنثی کننده گریه است. با تعارف دستمال کاغذی نه تنها هورمون گریه را متوقف می کنید بلکه معکوس عمل می کنید.

3-فرصت دهید. مجال زمانی کافی برای تخلیه آثار تغییرات شیمیایی به فرد گریه کننده بدهید. مانع گریه نشوید چون مفید نیست.

4- فرد گریان را به محیط خلوت هدایت کنید: مطالعات نشان می دهد فرد گریه کننده وقتی از موقعیت احساسی بحرانی رها می شود ، از اینکه در معرض دیگران گریه کرده ، حس خوشایندی نخواهد داشت. بهتر است فرد گریان را به دور از انظار عمومی هدایت کنید.

5- امتیاز ندهید: اجازه ندهید گریه عاملی برای تحریک احساسات شما و باجگیری روانی باشد. با علت و پدیده گریه منطقی برخورد کنید.

6- ممکن است علل دیگری در کار باشد: برخی قادرند با تداعی سایر مصایب خود ، به گریه واقعی بیافتند. در صورت لزوم علت اصلی گریه را پیدا کنید.

در هر حال گفته می شود گریه نه تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی مفید است در عین حال ممکن است به عنوان رفتارسیاسی استفاده شود. مهم رعایت احترام در روابط کاری است . برای کسب اطلاعات بیشتر به منبع زیر مراجعه کنید:

Ferry William ۲۰۱۲, The mystery of tears, Macmillan: UK

منابع:
  • Ferry William 2012, The mystery of tears, Macmillan: UK

خلاصه هفته پیش در یکی از شعب کارگزاری ، یکی از سهامداران از فرط سقوط آزاد شاخص به گریه و زاری افتاد و شدت موضوع به نحوی بود که همکاران را به مداخله واداشت. این موضوع بهانه شد که گشت و گذاری در دنیای پژوهشهای مرتبط داشته باسم. صلاح دیدم سرخط یافته ها را با دوستان به اشتراک بگذارم...

دهه پابانی ماه صفر با ضربات سنگینی از ناحیه شاخص بر پیکر نحیف! سهامداران عزیز همراه بود. همکاران بارها صحنه های رقت انگیز ابراز احساسات را در بورس ، اداره یا دانشگاه دیده اند. در خصوص مدیریت شیون مشتریان و کارکنان مطالبی را جستجو کردم و تحارب جهانی زیر را گلچین نمودم. شاید مورد استفاده دوستان واقع شود:

1- گریه یک ویژگی شخصی نیست بلکه پایه علمی دارد: برابر تحقیقات گریه بازتاب ترشح هورمون خاص پس از مواجهه با یک محرک است. به عنوان مثال خانمها جهار برابر بیشتر از آقایان گریه می کنند چون دارای فیزیولوژی متفاوتی هستند. لذا گریه یک مسئله علمی مرتبط با زیست شناسی بوده و به شخصیت مربوط نمی شود.پس گریه را به رسمیت بشناسید.

2- همیشه یک جعبه دستمال کاغذی دم دست داشته باشید: همدلی بهترین متغیر در تحریک هورمون خنثی کننده گریه است. با تعارف دستمال کاغذی نه تنها هورمون گریه را متوقف می کنید بلکه معکوس عمل می کنید.

3-فرصت دهید. مجال زمانی کافی برای تخلیه آثار تغییرات شیمیایی به فرد گریه کننده بدهید. مانع گریه نشوید چون مفید نیست.

4- فرد گریان را به محیط خلوت هدایت کنید: مطالعات نشان می دهد فرد گریه کننده وقتی از موقعیت احساسی بحرانی رها می شود ، از اینکه در معرض دیگران گریه کرده ، حس خوشایندی نخواهد داشت. بهتر است فرد گریان را به دور از انظار عمومی هدایت کنید.

5- امتیاز ندهید: اجازه ندهید گریه عاملی برای تحریک احساسات شما و باجگیری روانی باشد. با علت و پدیده گریه منطقی برخورد کنید.

6- ممکن است علل دیگری در کار باشد: برخی قادرند با تداعی سایر مصایب خود ، به گریه واقعی بیافتند. در صورت لزوم علت اصلی گریه را پیدا کنید.

در هر حال گفته می شود گریه نه تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی مفید است در عین حال ممکن است به عنوان رفتارسیاسی استفاده شود. مهم رعایت احترام در روابط کاری است . برای کسب اطلاعات بیشتر به منبع زیر مراجعه کنید:

Ferry William ۲۰۱۲, The mystery of tears, Macmillan: UK

منابع:
  • Ferry William 2012, The mystery of tears, Macmillan: UK
1393/10/01 از نهایت‌نگر
0
/
52
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333