رسانه اجتماعی - تحلیلی بازار سرمایه
حکشتی (مجاز)
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
بورس
نظر شما راجع به این نماد چیست؟
نظرات معتبر: 0
ضریب توجه:
رصدکنندگان:
42

تحلیل تکنیکال کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)
نوع تحلیل : تکنیکال   |   نظر کارشناس : صعودی

623

: در نمودار قیمت سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد معاملاتی حکشتی در چارچوب زمانی روزانه، پس از ثبت قله ۶۶۰ تومان در اسفندماه سال گذشته، شاهد افت قیمت و قرار گیری در مسیر اصلاح بودیم به گونه‌ای قیمت در ۷ ماهه گذشته قریب به ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
علت تحلیل: شرایط مناسب تکنیکی
نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکر شده و با توجه به وضعیت نمودار، خرید در تراز قیمتی فعلی با رعایت حد ضرر ۴۶۰ تومان از گزینه‌های کم‌ریسک می‌باشد. رشد قیمت و شکسته شدن تراز ۵۱۴ تومان سیگنالی بر خاتمه روند نزولی اخیر خواهد بود.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اسمی۱۶.۴ هزار میلیارد ریال در بازار دوم بورس پذیرش شده است. این شرکت از سال ۱۳۹۰ تحت سخت ترین تحریم های بین المللی قرار گرفت و این امر علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن حجم فعالیت های این شرکت، منجر به عدم وصول مطالبات از همکاران خارجی و عدم تحویل کشتی های جدید از سوی سازندگان خارجی شد.

با پشت سر گذاشته شدن تحریم ها، فضا برای فعالیت بین المللی این شرکت مجدداً مهیا شده است. پرتفوی این شرکت دریایی عمدتاً شامل کشتیرانی والفجر، ایران و هند، خدمات دریایی و مهندسی و کشتیرانی دریای خزر است. بر این اساس، در مجموع هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی بیش از ۱۵۰ نوع از انواع کشتی های فله بر، کانتینر بر، تانکر، یدک کش و بارج دارد که با عبور از تحریم ها امکان تجهیز بیشتر ناوگان به وجود آمده است.

بر اساس آمارهای جهانی، طی یک سال اخیر شاخص بالتیک از۱۰۵۰ واحد به۲۹۱ واحد افت کرد اما همکنون با بهبود قیمت فلزات، زغالسنگ و سنگ آهن شاهد رشد این شاخص تا آستانه ۹۴۱ واحد هستیم. بنابراین اگر فرض خود را بر این بگذاریم که در فضای پساتحریم این شرکت می تواند کل ناوگان خود را اجاره دهد، سودآوری بسیار بالایی برای حکشتی قابل محاسبه است.

این شرکت برای سال جاری ۱۷۸ ریال سود پیشبینی کرده و در سال مالی منتهی به خرداد ۹۵ نیز به سود ۱۶۵ ریالی رسیده و این در حالی است که سود تلفیقی شرکت۲۹۲ ریال است که در شرایط فعلی امکان رشد سودآوری نیز مهیا است.

در نمودار قیمت سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد معاملاتی حکشتی در چارچوب زمانی روزانه، پس از ثبت قله ۶۶۰ تومان در اسفندماه سال گذشته، شاهد افت قیمت و قرار گیری در مسیر اصلاح بودیم به گونه ای قیمت در ۷ ماهه گذشته قریب به ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در بررسی الگوهای قیمت و آرایش حرکتی شکل گرفته در این مدت در می یابیم که باند قیمتی ۴۶۰ الی ۴۸۰ تومان از اهمیت حمایتی بالایی پیش روی افت قیمت برخوردار است. چرا که:

۱. در این محدوده در محدوده تکمیل الگوی هارمونیک بت هستیم و از این تراز قیمت پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

۲. این محدوده در گذشته نقش مقاومتی برای قیمت ایفا می نموده است که پس از شکسته شدن، با تبدیل سطح، در نقش حمایت ظاهر شده و ماهیت حمایتی یافته است و این بار نیز انتظار داریم همین عملکرد را داشته باشد.

۳. این محدوده بر خط میانی کانال پایینی چنگال اندروی رسم شده بر پیوت های اصلی منطبق است.

۴. در این محدوده تراز ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی موج صعودی سال گذشته نیز حضور دارد.

تحلیل تکنیکال کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)

با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکر شده و با توجه به وضعیت نمودار، خرید در تراز قیمتی فعلی با رعایت حد ضرر ۴۶۰ تومان از گزینه های کم ریسک می باشد. رشد قیمت و شکسته شدن تراز ۵۱۴ تومان سیگنالی بر خاتمه روند نزولی اخیر خواهد بود.

تحلیلگر: مصطفی پازوکی


برچسب‌ها:

: در نمودار قیمت سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد معاملاتی حکشتی در چارچوب زمانی روزانه، پس از ثبت قله ۶۶۰ تومان در اسفندماه سال گذشته، شاهد افت قیمت و قرار گیری در مسیر اصلاح بودیم به گونه‌ای قیمت در ۷ ماهه گذشته قریب به ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
علت تحلیل: شرایط مناسب تکنیکی
نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکر شده و با توجه به وضعیت نمودار، خرید در تراز قیمتی فعلی با رعایت حد ضرر ۴۶۰ تومان از گزینه‌های کم‌ریسک می‌باشد. رشد قیمت و شکسته شدن تراز ۵۱۴ تومان سیگنالی بر خاتمه روند نزولی اخیر خواهد بود.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اسمی۱۶.۴ هزار میلیارد ریال در بازار دوم بورس پذیرش شده است. این شرکت از سال ۱۳۹۰ تحت سخت ترین تحریم های بین المللی قرار گرفت و این امر علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن حجم فعالیت های این شرکت، منجر به عدم وصول مطالبات از همکاران خارجی و عدم تحویل کشتی های جدید از سوی سازندگان خارجی شد.

با پشت سر گذاشته شدن تحریم ها، فضا برای فعالیت بین المللی این شرکت مجدداً مهیا شده است. پرتفوی این شرکت دریایی عمدتاً شامل کشتیرانی والفجر، ایران و هند، خدمات دریایی و مهندسی و کشتیرانی دریای خزر است. بر این اساس، در مجموع هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی بیش از ۱۵۰ نوع از انواع کشتی های فله بر، کانتینر بر، تانکر، یدک کش و بارج دارد که با عبور از تحریم ها امکان تجهیز بیشتر ناوگان به وجود آمده است.

بر اساس آمارهای جهانی، طی یک سال اخیر شاخص بالتیک از۱۰۵۰ واحد به۲۹۱ واحد افت کرد اما همکنون با بهبود قیمت فلزات، زغالسنگ و سنگ آهن شاهد رشد این شاخص تا آستانه ۹۴۱ واحد هستیم. بنابراین اگر فرض خود را بر این بگذاریم که در فضای پساتحریم این شرکت می تواند کل ناوگان خود را اجاره دهد، سودآوری بسیار بالایی برای حکشتی قابل محاسبه است.

این شرکت برای سال جاری ۱۷۸ ریال سود پیشبینی کرده و در سال مالی منتهی به خرداد ۹۵ نیز به سود ۱۶۵ ریالی رسیده و این در حالی است که سود تلفیقی شرکت۲۹۲ ریال است که در شرایط فعلی امکان رشد سودآوری نیز مهیا است.

در نمودار قیمت سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد معاملاتی حکشتی در چارچوب زمانی روزانه، پس از ثبت قله ۶۶۰ تومان در اسفندماه سال گذشته، شاهد افت قیمت و قرار گیری در مسیر اصلاح بودیم به گونه ای قیمت در ۷ ماهه گذشته قریب به ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در بررسی الگوهای قیمت و آرایش حرکتی شکل گرفته در این مدت در می یابیم که باند قیمتی ۴۶۰ الی ۴۸۰ تومان از اهمیت حمایتی بالایی پیش روی افت قیمت برخوردار است. چرا که:

۱. در این محدوده در محدوده تکمیل الگوی هارمونیک بت هستیم و از این تراز قیمت پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

۲. این محدوده در گذشته نقش مقاومتی برای قیمت ایفا می نموده است که پس از شکسته شدن، با تبدیل سطح، در نقش حمایت ظاهر شده و ماهیت حمایتی یافته است و این بار نیز انتظار داریم همین عملکرد را داشته باشد.

۳. این محدوده بر خط میانی کانال پایینی چنگال اندروی رسم شده بر پیوت های اصلی منطبق است.

۴. در این محدوده تراز ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی موج صعودی سال گذشته نیز حضور دارد.

تحلیل تکنیکال کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)

با در نظر گرفتن جمیع موارد ذکر شده و با توجه به وضعیت نمودار، خرید در تراز قیمتی فعلی با رعایت حد ضرر ۴۶۰ تومان از گزینه های کم ریسک می باشد. رشد قیمت و شکسته شدن تراز ۵۱۴ تومان سیگنالی بر خاتمه روند نزولی اخیر خواهد بود.

تحلیلگر: مصطفی پازوکی


برچسب‌ها:
1395/07/04
0
/
14
یک دقیقه وقت دارید؟
شما تنها یک قدم با به اشتراک گذاشتن اولین ایده خود فاصله دارید. برای انتشار مطالب خود در ارشن، لطفا ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و شماره‌ی همراه خود را فعال نمایید.
تکمیل پروفایل
نمایش {{content.commentsTotal - content.comments.length}} نظر قبلی
علت امتیاز منفی

×
بله
خیر
تغییرات شاخص
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
وضعیت بازار : {{closedTitle(tepix.isClosed)}}
شاخص کل
{{tepix.change}}
{{tepix.index}}
فرابورس
{{absValueChange(tepix.faraBourseChange)}}
{{tepix.faraBourseIndex}}
شاخص 50 شرکت
{{absValueChange(tepix.companyFiftyChange)}}
{{tepix.companyFiftyIndex}}
شاخص آزاد شناور
{{absValueChange(tepix.freeFloatChange)}}
{{tepix.freeFloatIndex}}
شاخص مالی
{{absValueChange(tepix.financialChange)}}
{{tepix.financialIndex}}
شاخص صنعت
{{absValueChange(tepix.indastryChange)}}
{{tepix.indastryIndex}}
2222
33333